Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

programerare

Inlägg 1 av 6

2005-07-29, kl 06:28

username

Gustav
Spross

Inlägg: 4

programerare

Jag har gjort en hemsida som har en massa länkar till andra företagshemsidor.
Jag är väldigt kunnig inom webbdesign och html, men tyvär inte inom databaser och programering.

Jag undrar hur mycket en programerare här på forumet skulle ta betalt för att skapa en lösning utifrån min hemsidemall i asp eller php där folk skulle kunna bli medlemmar på min sida och dessutom då kunna betygsätta länkarna från 1-5. Det ska också stå under länkarna ett nummer från 1-5 utifrån vad medlemmarna har röstat. Det ska också finnas en sida med topp 10 länkar utifrån betyg från medlemmarna.
Programreraren skulle också behöva ladda upp sidorna och kontakta databasen på mitt webbhotell.

OBS!! Detta är inget aktuellt projekt i nuläget, jag vill bara ha en ungefärlig prisuppgift

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-08-01, kl 21:00

username

Anders
Elfving

Inlägg: 43

10 000 kanske

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-08-02, kl 21:12

username

Gustav
Spross

Inlägg: 4

ok fick prisuppgiften 800-1000 på aspsidan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-08-08, kl 03:29

username

Anders
Elfving

Inlägg: 43

det tror jag säkert, men du kommer få ett opensource script (dom har alltså inte skrivit koden själv) som dessutom passar dåligt till just dig.
Att bara optimera databasen efter en sådan sida kostar mer än 800-1000sek.

Men om du inte har speciellt många besökare eller vill lägga ut 500% extra på servern så är det ju andra bullar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-08-30, kl 14:57

username

Anders
Fredriksson

Inlägg: 2

Jag håller med anderse.

För under 10 000 SEK så får du antingen en sekund produkt levererad eller så har leverantören medvetet dolt kostnader för dig som sedan kommer att faktureras på löpande räkning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-09-01, kl 20:52

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Det är verkligen otroligt vad olika prislappar man hör i branschen. Alltså jag har jobbat med allt ifrån privatpersoner till stora företag som Ericsson, Nordea osv. Och att ta fram något "seriöst" det kostar inte under 1-2000kr det är rena drömmen att tro att det är så lätt. Ska du ta fram ett system åt en kund så är bara administrationen (om den ska vara webläsarstyrd) något som är 4 ggr. så stort som framsidan. Allt fält som finns ska man kunna uppdatera, tabort, söka reda på och kanske lägga till. Detta för att ägaren till sajten/systemet ska kunna jobba med det på ett bra sätt utan dyra kontakter med konsulter/utvecklare. Att ta fram ett seriöst system tar en vecka "lätt" den som säger annat har fel. Bara testningen av systemet tar en dag. Sedan så visst det finns gränser för vad man kan vara beredd att betala för att få igång sin verksamhet och sin satsning. Men menar man allvar så måste man satsa till 100% inte bara för att komma ut det blir aldrig bra. Och det tas inte seriöst.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat