Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

f-skattsedel eller inte?

Inlägg 1 av 7

2005-06-18, kl 16:42

username

Fredrik
Ahlgren

f-skattsedel eller inte?

Hejsan.
Jag tnkte höra om någon vet vad som gäller om jag kommer överens med ett företag att t ex göra en hemsida till dom eller något och vi bestämmer ett fast pris för detta. Måste det företaget betala arbetsgivaravgifter då om inte jag har f-skattsedel eller kan jag sälja hemsidan som en produkt till dom och sedan beskatta min egen vinst?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-06-19, kl 00:31

larsarenander

larsarenander

Är detta ett varaktigt förhållande eller en enstaka händelse?
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-06-19, kl 22:24

username

Fredrik
Ahlgren

enstaka händelser åt flera företag. Så varaktigt för min del, men inte mot ett specifikt företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 7

2005-06-20, kl 21:55

foretagande

foretagande

Du måste ha F-skattsedel, annars blir ersttningen lön till dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-06-21, kl 10:31

username

Fredrik
Ahlgren

går det inte att se det färdiga resulatet "typ webbsidan" som en produkt och sälja den som sådan så att företaget bara köper en produkt av mig eller mitt företag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-06-21, kl 13:42

foretagande

foretagande

Websidan har ju inte uppstått av sig själv utan är tillverkad av dig genom eget arbete.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 7

2005-06-22, kl 18:52

username

Fredrik
Ahlgren

om jag säljer en tjänst så måste väll företaget betala arbetsgivaravgifter för mig om jag inte har f skatt. säljer jag en produkt så behöver väll företaget enbart betala det fasta priset för produkten. med andra ord så blir der enklare för det köpande företaget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat