Inlägg 1 av 5
2005-06-09, kl 14:49
Angående Ltd.
Jag har sökt lite i forumet men utan att hitta något tillfredställande svar så därför skapar jag en egen tråd och hoppas att någon kan svara på de frågor jag har.
Mitt problem ligger i vilken företagsform jag ska registrera mitt företag i, det mest fördelaktigt verkar ju vara att starta ett AB. Men 100 000 pistoler är rätt mycket pengar, därför har jag varit inne på att starta ett Ltd (Limited Company/Liability) altså ett företag som är brittiskt bolag som är registrerat i Storbritannien men har en filial i Sverige.
Är det någon här på forumet som har gjort detta? Vad var bra och vad var mindre bra att lösa det på detta vis?
Jag har sett att det finns företag som är baserade i Sverige som kan hjälpa till med registreringen, tex www.abdirekt.se som tar 3 650 kr för att sköta allt som har med registreringen att göra. Visst skulle jag kunna vända mig till dem med mina frågor men det känns som om de skulle bli rätt så vinklade till deras fördel.
Så, om det är det någon här som har någon erfarenhet av att registrera eller att driva ett Ltd. så skriv gärna en "recension". :)
Svara Svara med citat