Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Företag på fritiden??

Inlägg 1 av 15

2003-10-16, kl 10:30

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Företag på fritiden??

Hej! Jag är en kille som just nu arbetar heltid som eonomihandläggare. Jag har planer på att starta ett företag till en början som en extra sysselsättning på fritiden. Jag är dock inte som alla andra verkar vara här på forumet. Jag har svårt att komma på bra ideer som skulle passa mig.
Därför undrar jag om det finns någon annan som har bra ideer eller har startat ett företag på fritiden som kan dela med sig lite ideer och tips.
MVH

D

www.Trendystuff.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 15

2003-10-16, kl 12:11

username

Bengt
Brewald

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej! Jag är en kille som just nu arbetar heltid som eonomihandläggare. Jag har planer på att starta ett företag till en början som en extra sysselsättning på fritiden. Jag är dock inte som alla andra verkar vara här på forumet. Jag har svårt att komma på bra ideer som skulle passa mig.
Därför undrar jag om det finns någon annan som har bra ideer eller har startat ett företag på fritiden som kan dela med sig lite ideer och tips.
MVH

D


Hej Daniel det finns goda möjligheter
jag vill gärna visa och kan hjälpa dej att komma igång.
du kan ringa mej på 070 6950424 eller maila:
[email protected]
Med vänlig hälsning Bengt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 15

2003-10-17, kl 13:49

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108


När man ska starta ett företag så ska man göra det för att man har en affärsidé. Det kostar pengar och tar tid att starta en verksamhet, och då vill man ju ha en rimlig chans att företaget blir något.

Annars rekommenderar jag dig att bygga upp en egen organisation inom ett befintligt koncept. Då har du en fungerande affärsidé att jobba med och dina kostnader att komma igång blir låga. Du har då även stöd och uppbackning vilket man annars kan sakna när man startar upp helt själv. Exempel på färdiga koncept som är värda att fundera över:

www.herios.se
www.ambylife.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 15

2003-11-17, kl 20:32

username

Eva
Pettersson

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan! Jag tröttnade efter 1,5 år på att vara sjukskriven och ville ta upp studierna igen, jag vill säkra framtiden då jag har en dotter på snart 1,5 år. Jag fick nys om ett jagpansk företag som tillverkar magnetprodukter. Du kanske har sett att många äldre har något armband som ska vara magnetiskt. Det är ett välkänt faktum att magnetism kan hjälpa folk att må bättre. DEtta företaget har allt från skosulor till sängar. Vill du veta mer om hur jag gjorde så kan du kontakta mig på 0737-315374, samma om du bara skulle vara intresserad av att se produkterna. Lycka till!

Mvh

Bengt Ove Svensson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 15

2003-11-17, kl 20:33

username

Eva
Pettersson

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan! Jag tröttnade efter 1,5 år på att vara sjukskriven och ville ta upp studierna igen, jag vill säkra framtiden då jag har en dotter på snart 1,5 år. Jag fick nys om ett jagpansk företag som tillverkar magnetprodukter. Du kanske har sett att många äldre har något armband som ska vara magnetiskt. Det är ett välkänt faktum att magnetism kan hjälpa folk att må bättre. DEtta företaget har allt från skosulor till sängar. Vill du veta mer om hur jag gjorde så kan du kontakta mig på 0737-315374, samma om du bara skulle vara intresserad av att se produkterna. Lycka till!

Mvh

Bengt Ove Svensson




hej..vad har detta företag för mera produkter..ring mej på 070-4906497 Eva

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 15

2003-11-24, kl 14:46

username

Marcus

Inlägg: 3

Hej Daniel! Har du provat att bli affiliate åt lite olika företag? Inga direkta svårigheter med att tjäna lite extra + att det är väldigt lättskött. Skicka ett mejl till [email protected] så ska jag berätta lite mer. Mvh: Marcus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 15

2003-12-12, kl 12:09

username

Ingrid
Edvardsson

Inlägg: 8

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej! Jag är en kille som just nu arbetar heltid som eonomihandläggare. Jag har planer på att starta ett företag till en början som en extra sysselsättning på fritiden. Jag är dock inte som alla andra verkar vara här på forumet. Jag har svårt att komma på bra ideer som skulle passa mig.
Därför undrar jag om det finns någon annan som har bra ideer eller har startat ett företag på fritiden som kan dela med sig lite ideer och tips.
MVH

D


Hej
maila mig på [email protected] så ska jag visa dig något helt nytt. En enorm möjlighet som aldrig kommer tillbaka.
Mvh
Ingrid

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 15

2004-01-24, kl 20:55

lecerof

lecerof

Inlägg: 18

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej! Jag är en kille som just nu arbetar heltid som eonomihandläggare. Jag har planer på att starta ett företag till en början som en extra sysselsättning på fritiden. Jag är dock inte som alla andra verkar vara här på forumet. Jag har svårt att komma på bra ideer som skulle passa mig.
Därför undrar jag om det finns någon annan som har bra ideer eller har startat ett företag på fritiden som kan dela med sig lite ideer och tips.
MVH
Hej!
Har precis fått ett rätt snorkigt bemötande av ALMI när jag presenterade ett affärskoncept. Tror att det berodde på att jag är arbetslös och på att jag inte är ekonomiskt utbildad. Men det här kanske hade varit något för dej med din bakgrund. Vill i så fall bli kompajon i det ev företaget annars avslöjar jag inte affärskonceptet.

D

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 15

2004-02-23, kl 12:09

username

Mike
Ander

Inlägg: 3

Hej Danile,
Jag har en jättebra affärsidee.
Kontakta mig på.
[email protected] så ska jag berätta mera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 15

2004-04-01, kl 09:22

username

Sören
Karlsson

Inlägg: 2

Gå in på www.stadenstaden.se

Sören

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2