Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Idéer & tips

Inlägg 1 av 4

2005-05-21, kl 00:45

username

Markus
Isaksson

Inlägg: 7

Idéer & tips

Hej skall öppna upp och börja med paintball uthyrning och försäljning. Blir snart arbetslös men vill till en början inte registrera företag eftersom jag inte tror att jag under första året kommer kunna tjäna tillräckligt bra. Jag har inom 2 månader fått mitt andra barn så stadig ekonomi är a & o just nu. Mitt problem är att jag behöver 25000:- i start kostnad och vet inte hur jag skall få tag i pengarna. Har bra kontakter på lokaler för att kunna hyra ut i vinter också och massor av olika planner för att få verksamheten att växa till sig till en guldgruva. Jag kommer spara ihop pengarna men eftersom jag snart igen blir pappa så kommer det att ta ett tag.

Känns synd att behöva vänta då sommaren står på glänt och det är högsäsong nu på paintball.

Vet någon hur man kan söka pengar till sin ide ?

Hur finner man annars någon som vill lägga in pengar ?

Vet tuvärr inte så mycket angående investerare och riskkapital men givitvis förstår jag att om någon tror på en ide och lägger ut pengar vill ju personen i fråga känna in pengarna och lite till.

Min tanke är annars att kanske hitta någon som har pengarna och kan lägga in dom och sedan få tillbaka kapitalet och en viss ränta för att sedan stå helt själv !

Ideer tankar tips allt välkommet //

Lätast att nå mig är via min mejl
[email protected]

Mvh // Isak

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-05-21, kl 17:20

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är ju väldigt bra att du har något som kan vara lönsamt. Men det finns något ännu lönsammare och det är att ta vara på ditt barn just nu och slipa planerna till nästa år. Registrea inget nu det är vansinne! Så kände jag när jag läste ditt meil men jag kan ju ha fel?
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-05-22, kl 11:29

username

Markus
Isaksson

Inlägg: 7

Nej tänker verkligen att ta hand om mina barn den lilla på 2år och snart min nyfödda (tack för att du bryr dig) finns folk utan hjärta och folk med hjärta. Min tanke är eftersom jag blir arbetslös kommer jag att klättra på väggarna om jag bara är hemma. Vill då kunna starta upp lite lugnt utan att starta företag utan bara jobba med det vid sidan som en hobby verksamhet. Tackar för dina tankar och tar till mig dom !

Mvh // Markus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-05-22, kl 19:02

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag har själv en kille som fyller 3 år idag och de 3 åren har jag varvat ner arbetet och det är fantastikt att få följa utvecklingen på nära håll som relativt utvilad pappa. Jag har även 2 vuxna barn men vet att 2 är mycket mer ansträngande än ett, och 2-åringen behöver sin pappa än mer när det kommer ett syskon, så du lär inte hinna att klättra på väggarna.
Lycka till
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat