Inlägg 1 av 4
2005-05-21, kl 00:45
Idéer & tips
Hej skall öppna upp och börja med paintball uthyrning och försäljning. Blir snart arbetslös men vill till en början inte registrera företag eftersom jag inte tror att jag under första året kommer kunna tjäna tillräckligt bra. Jag har inom 2 månader fått mitt andra barn så stadig ekonomi är a & o just nu. Mitt problem är att jag behöver 25000:- i start kostnad och vet inte hur jag skall få tag i pengarna. Har bra kontakter på lokaler för att kunna hyra ut i vinter också och massor av olika planner för att få verksamheten att växa till sig till en guldgruva. Jag kommer spara ihop pengarna men eftersom jag snart igen blir pappa så kommer det att ta ett tag.
Känns synd att behöva vänta då sommaren står på glänt och det är högsäsong nu på paintball.
Vet någon hur man kan söka pengar till sin ide ?
Hur finner man annars någon som vill lägga in pengar ?
Vet tuvärr inte så mycket angående investerare och riskkapital men givitvis förstår jag att om någon tror på en ide och lägger ut pengar vill ju personen i fråga känna in pengarna och lite till.
Min tanke är annars att kanske hitta någon som har pengarna och kan lägga in dom och sedan få tillbaka kapitalet och en viss ränta för att sedan stå helt själv !
Ideer tankar tips allt välkommet //
Lätast att nå mig är via min mejl
[email protected]
Mvh // Isak
Svara Svara med citat