Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

E-handel utan eget lager!

Inlägg 1 av 7

2005-05-14, kl 19:25

No Image

Borttagen Medlem

E-handel utan eget lager!

Undrar hur man går tillväga för att starta E-handel utan att ha något större eget lager? Hur lägger man upp det när grossisterna skall stå för utskicken? Jag har en idé om ett företag inom ett speciellt område. Tacksam för hjälp!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-05-15, kl 20:19

username

Johan
Lindstedt

Hej,

Det beror på flera faktorer. Dels om du endast säljer varor från SAMMA grossist, eller från flera olika grossister.

Om det är SAMMA grossist så lägger man bara upp så att när beställningen kommer in i din e-butik så mailar e-butiken automatiskt både till dig, men samtidigt till din grossist.

Om du har flera olika grossister så tar du själv emot e-mailet innehållande artiklarna i beställningen, sedan mailar till respektive grossist det du vill beställa hem. Förslagsvis väntar man tills man fått in flera beställningar och kan därmed beställa hem mer åt gången, och minskar därmed fraktkostnaderna.

Vi erbjuer e-handelslösningar/e-butiker där du enkelt kan lägga upp alla dina produkter, samt skicka kopia av beställningsmailet. Titta gärna in på vår hemsida - www.starweb.se

Mvh
Johan, Starweb.se

Mvh
Johan på Starweb.se - Ehandelslösningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-05-16, kl 09:40

No Image

Borttagen Medlem

Tack Johan för tipset. Mycket värdefullt för mig!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 7

2005-05-17, kl 09:06

No Image

Borttagen Medlem

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej

Är du intresserad av film, spel och nyaste hemelektroniken?
Du behöver inget lager Är du intresserad?
marknadsdföringen är enormt bra!
http://member.enterexpress.com/enocksson, du kan kontakta
oss direkt på denna länk.

MVH
Ann-Britt Persson

Nejdu Ann-Britt, det är inte inom det området som jag skall vara verksam. Tack ändå!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-06-09, kl 23:09

username

Henrik
Bergeld

Hej Messman!

Har du hittat någon idé som du har satsat på? Om inte så håller jag på att sälja mitt företag www.bigoffice.se.
Där säljer jag mobiltelefoner, mp3-spelare m.m. Titta gärna in så får du en bättre bild av verksamheten.

Har satt priset till 25000 kr eftersom jag bara vill ha tillbaka det kapital som jag själv satsade när jag drog igång. Säljer pga tidsbrist. Jag har både familj, fast jobb och två andra företag.

Har även annons under "köp & sälj". Där kan du läsa mer.

Hör av dig så berättar jag mer.

Med vänliga hälsningar

Henrik Bergeld
0707-955800

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-06-10, kl 11:17

No Image

Borttagen Medlem

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Messman!

Har du hittat någon idé som du har satsat på? Om inte så håller jag på att sälja mitt företag www.bigoffice.se.
Där säljer jag mobiltelefoner, mp3-spelare m.m. Titta gärna in så får du en bättre bild av verksamheten.

Har satt priset till 25000 kr eftersom jag bara vill ha tillbaka det kapital som jag själv satsade när jag drog igång. Säljer pga tidsbrist. Jag har både familj, fast jobb och två andra företag.

Har även annons under "köp & sälj". Där kan du läsa mer.

Hör av dig så berättar jag mer.

Med vänliga hälsningar

Henrik Bergeld
0707-955800

Hej Henrik

Jo, idéen har jag men jag har inte startat rörelsen ännu. Måste passa på att fråga: Har du eget lager eller använder du dig av sk "dropshipping"?

Söker folk som skulle kunna ínformera mig lite mer om just denna form.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 7

2006-05-24, kl 10:42

CSherman

CSherman

Hej messman!
Jag har svar till dina frågor angående ämnet dropshipping eftersom det är ett viktigt del av mitt arbete som affärsutvecklare för den skandinaviska marknaden för ett B2B företag som är baserat i Paris, Frankrike. Skicka gärna ett melj till mig så kan vi diskutera mer om detta. Du kan nå mig vid [email protected]
Mvh
Carl

Inläggets betyg
Svara Svara med citat