Inlägg 2 av
4
2005-05-06, kl 16:36
larsarenander
Att driva en affär vilken det än må vara är dyrt, kan man ha en lokal och sälja över internet, kan man med största säkerhet få ner priset, Det där är alltid en avvägningfråga. har du affären är du låst till den. och så var det alltid förr. så prova det andra sättet, men tänk på att efter alla kostnader så utav vinsten blir det vara lite drygt 1/3 kvar resten går till skatt och sociala kostnader. Själv hade jag en butik på Österlånggatan i Stockholm som jag just sålde till en djuraffär, men dom la av efter ett år och sålde vidare..
Lars
lars_arenander@rocketmail.com
Start av företag och ekonomistyrning
lars_arenander@rocketmail.com EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
4
2005-05-06, kl 21:51
larsarenander
Visst kommer du att tjäna. Om din vinst efter avdrag för kostnader är 100.000 så går 2/3 bort men du har lite drygt 33.000 kvar. Förstår du nu. Att du har det i egen lokal förbättrar ju läget oerhört mycket.
Mvh
Lars
lars_arenander@rocketmail.com
Start av företag och ekonomistyrning
lars_arenander@rocketmail.com EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat