Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Webbbutik med kakel och klinkers....

Inlägg 1 av 11

2005-05-04, kl 17:46

username

Elsa
Moreau

Inlägg: 6

Webbbutik med kakel och klinkers....

Jag har en idé om att sälja kakel&klinkers med direkt leverans till kunden. Med en avdelning för badrumsdetaljer. Jag har kontakt med många leverantörer i EU.
Skulle ni köpa via internet den typ av produkt?
Vad tycker ni om idén?

Tacksam för alla åsikter :-)

//ElisSwed

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2005-05-04, kl 21:17

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Den är väl utmärkt om man vet att det är god kvalitet och det kan vara problemet, men annars mycket lönsamt skulle jag tro.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2005-05-04, kl 22:31

username

Elsa
Moreau

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Den är väl utmärkt om man vet att det är god kvalitet och det kan vara problemet, men annars mycket lönsamt skulle jag tro.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning



Tack Lars för kommentaren,

Kvalitet är väldigt hög. Har besökt mässor i Europa där jag valde de som hade hög kvalitet.
Det som jag ser som ett problem är färgsättning. Att det kan se ut annorlunda på skärmen än i verkligheten.
Man skulle kunna lösa det med att skicka prover.
Det jag inte har klarat av än är transporterna till kunden till resten av landet. Stockholmsområde har jag redan klarat av till rimliga priser.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2005-05-05, kl 11:04

username

Fredrik
Ahlgren

Inlägg: 28

Kakel kan ju väga en del. Finns det inte möjlighet att trycka kopior av kaklet på papper. Då kan du ha mer kontroll över färgåtergivningen än om det visas på en dator. papperskopior blir ju billigare att skicka sen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2005-05-05, kl 15:02

username

Elsa
Moreau

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Kakel kan ju väga en del. Finns det inte möjlighet att trycka kopior av kaklet på papper. Då kan du ha mer kontroll över färgåtergivningen än om det visas på en dator. papperskopior blir ju billigare att skicka sen.



Tack!
Det var en bra idé. Jag ska testa med min färgkopiator och se resultatet.
//Elsa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2005-05-05, kl 21:29

username

Fredrik
Ahlgren

Inlägg: 28

Om inte färgkopiatorn ger tillräckligt bra så borde det finnas firmor som pysslar med tryckerier som kan scana in kaklet och se till att färgerna blir rätt. du kan ju okså se till att utskriften blir skalenlig så man får en bra uppfattning av kakelplattornas storlek på en gång.
Lycka till
/Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2005-05-05, kl 22:20

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Man har samma problem med all färgsättning, ta en så enkel sak som tapet och tapetprov. Det är inte ens samma färg i rummet beroende på belysning. Nordöstra Itlalien har mycket fina kakelfabriker. Jag tittade på några för lite drygt 20 år sedan. Tyvärr har jag inte matr. kvar idag men Italienska Handelskammaren kanske kan hjälpa dig. Själv var jag där för att titta på ett stort företag som gjorde köksinredning.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2005-05-05, kl 23:25

username

Elsa
Moreau

Inlägg: 6

Jag testade med att kopiera på vanligt papper och färg.
Den gav en rosa ton och blev mörkare än på originalet.
Jag ska testa en gång till med fotofärg och fotopapper först.
Blir det inte bra får jag kontakta ett tryckeri och se vad de tar. Det är jätte många produkter, så jag utgår att summan blir saftig.
Det du sa Lars stämmer bra. När jag skulle köpa kök till nya huset ville jag ha vaniljgul. Åkte till en kökstillverkare och hittade det jag sökte. I deras affär såg perfekt ut.
Jag tog hem en lucka på prov. Till min förvåning var färgen hemma "cafelatte" :-(
Det var bara att leta vidare....

Jag vet att i Italien finns många fina kakelfabriker det ser man ofta på kakelmässor.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2005-05-08, kl 00:58

username

Christian
Baarsen

Inlägg: 9

Kommer att starta mitt eget företag snart. Vi kommer bland annat att erbjuda våra kunder färdiga webshop-system med en riktigt professionell design. Passa på att använda oss när vi är nya, för då är vi nog billigare än de övriga i branschen.

Kan nås på [email protected] tills vidare..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2005-05-12, kl 11:30

username

Dusan
Radic

Inlägg: 20

Hej Elis ,
jag har personligt kontakt med folk i flera fina kakelfabriker i Serbien och Kroatien . De tillverkar kakel med väldigt hög kvalitet och med modern designe .
Relativt billigt !!!
Finns det intresse för köksluckor av ek och bok ?

Mvh

D.Radic
E-mail : [email protected]
Mob.0704 191 521
Hör av dig om du är intresserad

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2