Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Regler för liten hobbyverksamhet

Inlägg 1 av 2

2005-05-02, kl 16:28

l

l

Inlägg: 1

Regler för liten hobbyverksamhet

Hej! Tänkte göra en liten företagsverksamhet av min hobby, nämligen att tillverka smycken. Jag tänkte sedan sälja dem på en egen website som jag ska ta fram. Har försökt läsa mig till vad jag behöver göra och tänka på när det gäller registrering av bolag, f-skatt, moms m.m. Uppskattar om någon kan ge mig klara besked angående mina frågor.

Läget är: jag räknar inte med att sälja för mer än kanske 500 kr per månad eftersom jag kommer att göra detta i så liten skala och mer för nöjet än för inkomsten. Då ska jag även räkna bort kostnader för material som jag köper för "normala" priser (inkl moms m.m.) som privatperson.

1. Måste jag registrera företaget (isf enskild firma)?
2. Måste jag ansöka om f-skattsedel, om inte - vad är fördelarna med f-skattesedel?
3. Är det något annat jag behöver tänka på?

Jag vill alltså på enklast och billigast möjliga sätt kunna sätta igång med det här men jag känner att jag famlar i mörker.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-05-02, kl 20:30

username

Tony
Hansen

Inlägg: 20

Hej lillemorb
Det blir inte enklare samt billigare än att hyra din arbetsgivare. Gå in på www.dinfirma.se och se vad de erbjuder.

Mvh
Arrox

Inläggets betyg
Svara Svara med citat