Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta verksamhet utomlands?

Inlägg 1 av 3

2003-09-12, kl 14:52

username

Stefan
Jönsson

Starta verksamhet utomlands?

Hejsan! Jag undrar om någon vet hur jag ska gå till väga då det gäller att starta en verksamhet i Danmark. Jag förmodar att företaget måste vara danskreg för att bedriva den verksamhet jag tänkt. Kan jag lösa det med att ha ett bolag parallellt i Sverige, som i sin tur "äger" bolaget i Danmark?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2003-09-15, kl 23:32

username

Borttagen
medlem

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan! Jag undrar om någon vet hur jag ska gå till väga då det gäller att starta en verksamhet i Danmark. Jag förmodar att företaget måste vara danskreg för att bedriva den verksamhet jag tänkt. Kan jag lösa det med att ha ett bolag parallellt i Sverige, som i sin tur "äger" bolaget i Danmark?

Hej! Gå in på internet och webbadressen <www.oresundsguiden.se> . Där hittar du en Checklista (på 32 sidor!) för svenskar som vill etablera företag i Danmark. Det är en utförlig beskrivning om hur du ska gå tillväga och länkar till de kontakter du behöver.
Mvh Birgitta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2003-12-31, kl 16:00

username

Astrid
Gunilla
Gunilla
Ross

Att starta butik (present) i italien, hur skall jag ga till vaga. finns det en webbadress som for danmark tack pa forhand, ar boende i italien men svensk medborgare

Inläggets betyg
Svara Svara med citat