Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hjälp mig!

Inlägg 1 av 5

2003-09-05, kl 12:14

username

Meggie
Ahlfors

Hjälp mig!

Jag går i skolan just nu och har fått en uppgift att leta upp en massa företag och hitta deras affärsidé. Jag dessvärre inte lyckats hitta några bra företagshemsidor som jag kan få ut deras affärsidé av. Kan någon hjälpa mig att ge exempel på några bra företag. mvh Meggie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2003-09-05, kl 21:54

username

Borttagen
medlem

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag går i skolan just nu och har fått en uppgift att leta upp en massa företag och hitta deras affärsidé. Jag dessvärre inte lyckats hitta några bra företagshemsidor som jag kan få ut deras affärsidé av. Kan någon hjälpa mig att ge exempel på några bra företag. mvh Meggie

Affärsidén är ju syftet med företagets verksamhet och det är inte alltid det står utskrivet. Leta upp några kända företag och försök hitta deras hemsida. Oftast står deras mål formulerat i början, även om man får söka litet först.
Här kommer ett exempel www.ikea.se klicka på "om ikea" välj "vår vision" välj "läs mer" och då kommer följande text:"En bättre vardag
Vår affärsidé är att erbjuda ett brett sortiment, form- och funktionsriktiga heminredningsartiklar till så låga priser att så många som möjligt får råd att köpa dem."
Pröva med andra kända företag så kommer du snart på hur de beskriver målen med sin verksamhet. Mvh Birgitta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2003-10-01, kl 23:30

username

Mohamed
Azougai

det fins ett jette bra företag som hetter scandinavian service partner ring dom och prata med växen 086136200

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2004-05-29, kl 12:02

username

Staffan
Bertil
Bertil
Ekeber

Kolla in på www.akfhandel.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat