Inlägg 1 av 4
2005-04-14, kl 19:40
Stort Dilemma - söker råd.
Hej alla glada.
Jag har ett, för mig, mycket stort och jobbigt dilemma.
Jag behöver Era åsikter.
Jag och min kompanjon har ett AB tillsammans sedan många år. Det har varit kul, lärorikt någorlunda lönande.
De senaste två åren har jag dock blivit eländigt trött på detta arbete. Jag vill bort från branschen och göra något helt annat. So far so good.
Dilemma;
Företaget har de senaste 4åren inte bidragit mycket till den privata kassan. Man har så man klarar sig på en låg nivå. Det som drivit mig är främst möjligheten till god förtjänst. Företaget har en stor potential att få riktig god vinstmarginal. Vinsten ligger precis runt hörnet.MEN hörnet flyttar sig alltid när man kommer nära. Alltid!.
Företaget omsätter ~10mkr och kämpar med stora kostnader som inte låter sig rubbas. Årlig vinst på ~100tkr
Jag vill ut men vill inte gå tomhänt då jag lagt min själ i det och bitit i det sura äpplet när jag slitit vidare. Kompanjonen är inte intresserad av att köpa loss mig. Det finns pengar i företaget för att göra en överenkommelse men det finns ingen vilja. Det går inte att sälja till någon utomstående
för kompanjonen vill inte ha någon annan samtidigt som han har aktiemajoriteten.
För enkelhetens skull kan man säga att min andel är värd 6-10kr. Han är villig att betala 1kr. Jag kan tänka mig 5kr för jag är börjar bli desperat.
jag vet att det inte finns en perfekt lösning men är ändå intresserad av Era åsikter.
Stort tack.
/V
Svara Svara med citat