Årets upplaga av affärsidétävlingen My Mission harr precis startat och fram till och med den 10 april kan man som entreprenör skicka in sitt bidrag. My Mission är Sveriges största affärsidétävling inom de kulturella och kreativa näringarna, med fokus på musik- och medieindustrin.
Årets tema för My Mission är ”Keep Dreaming” och manar till att tävlingsdeltagarna ska realisera sina drömmar. Vinnarna i My Mission är med och tävlar om vinster till ett värde av närmare 500 000 i form av kontorsplatser, konsulthjälp, stipendier och utbildningar. Detta ger vinnarna unika möjligheter att gå vidare med sina idéer.- Man behöver varken en färdig affärsplan eller finansiering för att tävla i My
Mission. Vi vill att alla som har en dröm ska få chansen att genomföra den säger Anna Svensdotter Dimle, verksamhetsledare för Brewhouse som står bakom
tävlingen.
Nytt för 2012 är kategorin ”Årets Green Card”. Vinnaren i den här kategorin har en idé som är hållbar, innovativ och som ligger rätt i tiden. Det kan röra sig om
ekologiska, sociala eller ekonomisk hållbara idéer, så länge de hamnar inom Kulturella och Kreativa Näringar. Alla idéer som kommer in får dessutom individuell feedback så att även de som inte går vidare och nomineras kan utvecklas. Detta innebär en större möjlighet för alla inskickade bidrag att bli färdiga affärs- & projektidéer.
Läs mer:
www.mymission.se