Textstorlek

Skriv ut

SPCS kvalitetssäkrar sina återförsäljare

Ekonomi & Bokföring

Scandinavian PC Systems har infört ett nytt system för kvalitetssäkring av sina återförsäljare. Företag med beteckningen SPCS Center finns på den högsta kompetensnivån. Fyra sådana är hittills klara med sin certifiering. De finns i Malmö, Helsingborg, Göt

- Trots att huvudparten av vår försäljning alltsedan starten för 20 år sedan sköts från vårt eget huvudkontor i Växjö är våra 250 återförsäljare över hela landet viktiga för den lokalt förankrade kontakten med kunderna, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems.

- Det är också viktigt att kunden vet vilken service de kan förvänta sig av olika återförsäljare. Därför har vi infört ett certifieringssystem, som ger kunderna klara besked om bredden på kompetensen hos våra partners.

För att kunna bli certifierad som SPCS Center krävs det bland annat att återförsäljaren har goda kunskaper i ekonomisk redovisning och om SPCS ekonomiprogram, har en butik med regelbundna öppettider samt säljer och driftsätter den hårdvara kunden vill ha.

SPCS certifieringsprogram omfattar dessa tre nivåer:
- SPCS Konsult, som ska ha djupa kunskaper om och kunna demonstrera SPCS program samt ge service hos kunden. Certifieringen innebär att minst en anställd på företaget har specialistkompetens på SPCS programvaror.

- SPCS Byråpartner är vanligen en redovisnings- eller revisionsbyrå som har professionella ekonomikunskaper och dessutom minst en anställd som är specialist på SPCS programvaror.

- SPCS Partner har en person som har grundkunskaper om SPCS program, som kan ge råd och demonstrera programmen.

Alla certifierade återförsäljare presenteras länsvis och efter kompetens på SPCS hemsida.


www.spcs.se

Dela:

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord