Snickers Workwear vann titeln Årets Erövrare med motiveringen att företaget har skapat ett modernt tilltal av det svenska blåstället.
Fakta
Snickers Workwear är ett av Europas ledande varumärken inom arbetskläder. I dag finns företaget i 25 länder, förra året etablerade de egna säljbolag i Frankrike, Österrike och Schweiz. Nästa steg i tillväxtstrategin är att fortsätta expandera i Östeuropa.
I dag omsätter företaget över 600 miljoner kronor varav 90 procent kommer från export. Över 200 personer i den internationella försäljningsorganisationen i 25 länder arbetar för att förverkliga Mattis affärsidé – att skapa och sälja arbetskläder som underlättar den professionella hantverkarens vardag.
– Det är en stor ära att ta emot priset. Matti och alla anställda efter honom förtjänar det. Medarbetarna på Snickers Workwear enas i ambitionen att skapa innovativa och funktionella arbetskläder och göra dem tillgängliga för hantverkarna. Vi har ett roligt jobb där design och funktion kombineras på bästa sätt för att skapa lösningar som underlättar hantverkarnas arbete och skyddar deras kroppar, säger Fredrik Uhrbom, försäljningsdirektör på Hultafors Group AB, som äger Snickers Workwear.
Läs mer:
https://www.snickersworkwear.se/