Nytt svensk klockföretag får pris

Textstorlek

Skriv ut

Nytt svensk klockföretag får pris

Näringsliv

Det nya svenska klockföretaget Triwa  blev vinnare av årets Trendpris. Två av företagets grundare Tobias Ericsson och Ludvig Scheja var på plats när priset delades ut på Trendgalan 2010.

Trendgalan 2010 samlade svenskt näringsliv med en bra blandning av personer från offentlig sektor, företag inom design, bilindustri, kommunikation, telekom och IT samt entreprenörer. Årets tema var den mobila människan med talare inom mobilitet, fastighet, hållbarhet, soicial media, crowd sourcing, entreprenörskap och samhällstrender.

Det svenska klockföretaget Triwa fortsätter sina framgångar. Förra året utsågs dom till Årets klockmärke 2009 och nu har dom alltså erhållit Trendpriset 2010 på Trendgalan.

Trendgalan äger rum för sjätte året och söker verka för ett ökat samarbete över gränser, att uppmuntra till fler företag och initiativ som ger bättre förutsättningar för ett roligare arbetsliv. Trendgalans grundare Maria Forssén är själv entreprenör som grundare av galleriet och mötesplatsen So Stockholm, det kvinnliga nätverket Shenet.

- Som entreprenör eller affärsutvecklare inom företag måste du ha ständig koll på vad som händer, ha ett öga för nya affärsmöjligheter samt att ha tid att reflektera och fatta de rätta besluten. Trendgalan ger en möjlighet för detta, en summering över vad som sker idag, vad som är på gång och en bra möjlighet att träffa beslutsfattare och visionärer på en och samma gång, säger Maria Forssén. En viktig förutsättning för att arrangera events som Trendgalan är att det finns företag som förstår värdet av integrerad kommunikation så att man skapar event tillsammans, långt bortom företagsloggor.

Höjdpunkterna från årets Trendgala var Johan Stael von Holstein som talade om vikten av att behålla rättigheten till mitt digitala jag. Fredrik Wigge som missionerade crowd sourcing med roliga exempel. Henrik Montgomery som förklarade hur han tog sig in i maktens slutna rum för att sedan leverera Årets Bild och förlagan till populära frimärken. Judith Wolst och Miyako Soeda levererade Social Media 2.0 och Jonas Leijonhufvud gav publiken många skratt kring den moderna mannen och kroppen och kosten. Eva Hamilton poängterade att media bortser från en stor målgrupp, de äldre och hon uppmanade publiken till att konsumera de smalare inslagen för att förhindra ett alltmer likartat utbud.


Läs mer:
http://www.triwa.se/

Dela:

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord