Idag måndag lanseras det nya annonsnätverket Affiliator.com. Affärsidéen är enkel, genom sin prestationsbaserade lösning matchas annonsörer som vill öka sin försäljning via internet ihop med webbplatsägare som vill öka sina annonsintäkter.
- Vi har stora ambitioner och har som mål att bli ett av Europas ledande affiliatenätverk, säger Emil Paulsson VD på Affiliator AB.
Fler och fler svenska företag har upptäckt styrkan med internetannonsering, då det både är enklare att analysera resultatet i en kampanj men också för att det oftast är mer kostnadseffektivt en traditionell annonsering. Enligt Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) så öker internetannonseringen bara i år med cirka 44 procent, och den uppåtgående trenden spås fortsätta även under 2007.
Stort intresse bland småföretagare
Emil Paulsson driver sedan tidigare Startaeget.se som är en av Sveriges största mötesplatser för småföretagare med mer än 46.000 anslutna småföretagare. Att enbart betala provision per ny kund eller såld vara var något som ganska kom upp när entreprenörerna på Startaeget.se tyckte till.
- I och med att vi haft kontakt med många entreprenörer runt om i Sverige så såg vi snabbt entreprenörernas stora behov av en tjänst som kan erbjuda dem ett kostnadseffektivt sätt att öka tillströmningen av nya kunder, därför skapade vi Affiliator.com som just bygger på resultatbaserad marknadsföring, fortsätter Emil Paulsson.
Söker riskkapital
- Att växa snabbt och ta marknadsandelar kräver del resurser och därför kommer vi ta in lite kapital, främst för att stärka upp marknadsföring- och säljsidan. Vi för en del diskusioner redan idag och räknar med att komma i mål under juli, avslutar Emil Paulsson.
www.affiliator.com