Korsord - nytt sätt att annonsera

Fotograf: Ellen Jönsson

Textstorlek

Skriv ut

Korsord - nytt sätt att annonsera

Näringsliv

Jakob Nilsson driver UF-företaget Lokalkrysset. Hans affärsidé är en korsordstidning där det finns möjlighet till en ny typ av annonsering. Genom denna nya typ av annonsering hoppas Jakob kunna ta sig långt och göra tidningen till det självklara valet av tidsfördriv när man sitter på buss eller tåg.

Lokalkrysset är en gratis korsordstidning som finansieras av annonsörer. Den delas ut i Jönköping men Jakob planerar även att ta den till större städer som Stockholm, Malmö och Göteborg. Han har även tankar på att låta tidningen finnas på stränder i sommar, som ett perfekt tidsfördriv.

Idén till lokalkrysset fick han då han var på utlandssemester och började rita upp ett korsord. Han insåg snabbt att han hade talang för att göra korsord och inspirationen till att göra den till en kostnadsfri korsordstidning fick han från gratistidningen Metro.

- Att loggan finns med i korsordet gör att man under tiden man löser korsordet ser loggan, vilket är i minst 10-15 min och det är inte ofta man får en konsument att uppmärksamma en annons eller logga under en sådan lång tid, säger Jakob Nilsson.

Hans planer och mål för framtiden är att kunna fortsätta med verksamheten, bli en tidning som tas på allvar och dela ut tidningen i större upplagor i stora delar av Sverige. Idag drivs tidningen på hobbybasis men målsättningen är att han ska kunna leva på Lokalkrysset och att tidningen ska bli något som alla förr eller senare kommer i kontakt med.

Läs mer:
www.lokalkrysset.se

Dela:

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord