Bolag fick rätt mot telefonförsäljaren – pratade för fort

Textstorlek

Skriv ut

Bolag fick rätt mot telefonförsäljaren – pratade för fort

Försäljning

Nummerupplysning.se, även kallat 118 218, förlorade en tvist mot en av deras kunder. Hovrätten ansåg att försäljaren hade pratat för fort i telefonen när erbjudande presenterades.

Det svenska företaget Online Publishing Solna AB hade stämt ett annat företag på närmare 2500 kronor för att företaget bestridit en beställning av exponering på nummerupplysning.se, även kallat 118 218, och som man ansåg sig inte ha beställt.

Online Publishing presenterade en inspelad beställning via telefon mellan en säljare och en styrelseledamot i det andra företaget, men Tingsrätten kom fram till att säljaren bland annat talat mycket fort och i kombination med likheten mellan 118 118 och 118 218, ansåg domstolen att det var oskäligt att företaget skulle vara bundet av avtalet.

Domen överklagades till hovrätten, som efter att ha lyssnat på den inspelade ljudfilen gick på tingsrättens linje och friade företaget.

Dela:

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord