Isabella Löwengrip, som bland annat ligger bakom bloggen Blondinbella, utsågs Årets Affärsnätverkare 2010. Konkurrensen var stenhård och bland de nominerande fanns både kända och okända, duktiga affärsnätverkare. Bland dessa kan nämnas Paolo Roberto, Maria Rankka, Pigge Werkelin, Sven Hagströmer och entreprenören Johan Stael von Holstein.
Fakta
Tävlingen Årets Affärsnätverkare startades 2008 för att sprida ljus över
nätverkandet som en viktig del i företagens försäljning och
marknadsföring. Initiativtagare till tävlingen är BNI (Business Network
International) som anses vara världens största
affärsnätverksorganisation.
Under en mingelkväll den 23 november utsågs Isabella Löwengrip till Årets Affärsnätverkare 2010 av en jury bestående av Bicky Chakraborty, Vd Elite Hotels, Mia Törnblom, coach och författare, Olle Zetterberg, Vd för Stockholm Business Region, superentreprenören Therese Albrechtson samt Gunnar Selheden, Vd BNI Norden. Många människor runtom i landet har engagerat sig i Årets Affärsnätverkare genom att nominera kandidater till tävlingen. På mingelkvällen återstod åtta, av juryn utsedda, finalister som tävlade om titeln, men efter noga övervägande beslutade juryn enhälligt att utse Isabella Löwengrip till vinnare. Övriga finalister var Paolo Roberto, Francesca O´Brien Apelgren, Anna Omstedt Lindgren, Gunilla Thulin, Mattias Ljungdahl, Sven Hagströmer och Tarmo Hietala.
20-åriga Isabella Löwengrip från Stockholm är mest känd som en av
Sveriges största bloggerskor - Blondinbella. Bloggen startade Isabella
redan som 14-åring och den har idag flera hundratusen läsare per vecka. I
bloggen får man följa Isabella i hennes fartfyllda vardag som
innehåller allt från kändisfester, politik och föreläsningar till
jobbmöten. Förutom bloggen äger Isabella även 80 procent av Blondinbella
AB som säljer annonser och driver bloggens kommersiella verksamhet, hon
har startat nätbutiken Bellme och designar en egen klädkollektion.
Isabella har också en egen TV-show, hon har skrivit en bok om
självförtroende, är en flitigt anlitad föreläsare och kommer att
medverka i en ungdomsfilm.
Juryns motivering till Isabella Löwengrip lyder:
Denna kvinna är trots sin unga ålder redan en tung makthavare. Hon är en viktig förebild och inspirationskälla för unga tjejer, någonting som hon tar på stort allvar. Hon är en businesswoman ända ut i fingerspetsarna, som vet hur man bygger och vårdar sitt varumärke och har målinriktat byggt ett imponerande nätverk och affärsverksamhet. Isabella Löwengrip kommer att gå långt!
- Det är ovärderligt att ha ett bra nätverk och det är ett smart och framgångsrikt sätt att göra affärer på. Jag känner mig stolt och hedrad över titeln och jag hoppas att jag kan inspirera många fler till att våga tro på sig själva och våga följa sina drömmar, säger årets vinnare Isabella Löwengrip.
Gunnar Selheden, Vd för BNI i Norden, startade tävlingen för att premiera duktiga affärsnätverkare och på så sätt också lyfta fram nätverkandet, eftersom det är en fantastiskt kostnadseffektiv form av försäljning och marknadsföring. Antalet nominerade i år är fler än någonsin.
- Förtroende mellan aktörerna är avgörande för möjligheterna att skapa framgångsrika och lönsamma affärer. Förtroende skapas genom personliga kontakter. Vi svenskar är lite för blyga och måste bli bättre på att bygga personliga affärsnätverk. Aktivt och systematiskt affärsnätverkande där man både ger och får nya kontakter är bra både för företagen och tillväxten i hela vårt land, säger Gunnar Selheden Vd BNI.
Läs mer:
www.affarsnatverkare.se