Göteborg

| 2012-04-18

Digital Marknadsföring

Seminarie som handlar verktyg för digital marknadsföring

I vår seminarieserie för små och medelstora företa g (SMF)" bjuder vi nu in till ett tredje tillfälle som handlar verktyg för digital marknadsföring. Du får en kartläggning av trender och teorier. Experter visar finesser med LinkedIn, Google Analytics, AdWords och Sociala medier.

Syftet med seminiarierna är att de ska tillföra konkret affärsnytta genom att ta del av nya tankar inom området, lyssna på företag som har lyckats samt diskutera och utbyta erfarenheter. Moderator är Ulf Gustavsson

Program:
12.30 Mingel med lunchsmörgås
13.00 Välkomna och kort presentation av arrangörer
13.10 Trender/teori inom digital marknadsföring B2B : Peter Tilling, SEMSEO
13.30 Kommunikation i Sociala medier: Magnus Sjöbäck, Magnus Sjöbäck Medieutveckling AB
13.50 Säljande hemsida i ett SEO perspektiv: Urban Lindstedt, Jajja Communications
14.10 Google Analytics B2B: Jan Kjellberg, NetReletions
14.30 Kaffe och mingel
15.00 Google AdWords B2B: Jörgen Larsson, Market Broker
15.20 Sociala medier - LinkedIn B2B: Ida Nilsson, Valentin&Byhr AB
15.40 Diskussion och summering
16.00 Mingel

Datum:

2012-04-18

Pris:

Kostnadsfritt

Lokal/Plats:

Johanneberg Science Park, Sven

Arrangör

Johanneberg Science Park AB
Tel: 031-772 41 31
Sven Hultins gata 9C
41258

För ytterligare information:

Hemsida:

http://www.johannebergsciencepark....

| Fler
Startaeget.se kan inte garantera att information om enskilda event stämmer.

Sök evenemang

Namn:

Kommun:

Sök

Kalender