Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

vill starta eget

Inlägg 1 av 5

2011-11-22, kl 15:04

seja

seja

Inlägg: 2

vill starta eget

hej jag är en tjej på 30 år skulle vilja starta ett eget företag men vet inte hur jag ska gå till väga vet vad jag vill sälja och att jag vill börja sälja genom en nät shop någon kan tipsa mig hur jag ska gå till väga

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-11-22, kl 20:57

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Kompenserat mentorskap eller coaching?

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-11-22, kl 21:11

seja

seja

Inlägg: 2

och var får jag det

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-11-22, kl 22:22

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Jag har själv hållit på med import av hemelektronik och sålt via Blocket och till andra firmor (B2B försäljning). Årlig omsättning i den enskilda firman jag hade uppnådde 300.000+ kr per år. Import skedde från Kina (som så många andra).

Nu vet jag inte vad du tänker sälja för något, men om du behöver mentorskap eller coaching kring försäljning, marknadsföring, formering av enskilda firmor alternativt HB (har haft dessa båda själv nämligen så jag vet hur dessa fungerar), prissättning, kundundersökning m m. Då kan jag assistera.

Om detta är av intresse kanske du vill sända iväg ett PM här på startaeget och så börjar vi i den änden. Jag vet inte om jag kan vara av värde för dig förrens jag vet vad du ska sälja och hur du tänkt dig affärs strategin.

Om du anser att jag kan vara av värde, var då snäll och nämn ett pris du skulle vara beredd att betala för mentorskap alternativt coaching. Var också snäll och nämn hur du tänkt upplägget för kompensationen och hur länge du i så fall skulle behöva min input. Nämn också vilka andra kriterier du anser att jag ska leva upp till (sen får vi se om jag håller måttet:)).

Om detta inte är av intresse så önskar jag dig all lycka till. Det finns säkert många andra här som kan assistera också, men alla har vi unika erfarenheter. Där är skillnaden mellan mig och potentiellt en annan hjälpande hand. Kanske vore det bra för dig att få med dig fler än bara mig? Så får du en helhetsmässig bild av hur du eventuellt kan ta steget vidare. Bara en tanke.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-11-27, kl 11:38

CKummerling

CKummerling

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av: seja

hej jag är en tjej på 30 år skulle vilja starta ett eget företag men vet inte hur jag ska gå till väga vet vad jag vill sälja och att jag vill börja sälja genom en nät shop någon kan tipsa mig hur jag ska gå till väga



Hej!
Du kan beställa kostnadsfria kurser på Nyföretagarcentrum dådom hjälper till med coaching. Du börjar med att gå en introduktion där dom berättar vad dom kan hjälpa till med, sen gör ni upp en affärsplan och så får du råd hur du ska gå tillväga.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat