Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

Vill gärna jobba hemifrån med marknadsföring/information...

Inlägg 1 av 14

2005-06-04, kl 21:16

username

Åsa
Sertenius
Sertenius

Inlägg: 4

Vill gärna jobba hemifrån med marknadsföring/information...

Jag har nu ett år kvar på min utbildning. Då kommer jag ha en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring. Har precis avslutat min kandidatuppsats och har i samband med den börjat tänka på vad jag ska hitta på för nåt efter skolan...är ju bara ett år kvar!

Kan tänka mig att jobba hemifrån...ville från början absolut inte starta eget men det har börjat smyga sig på lite funderingar om det trots allt. Har även sökt lite kurser i informationsdesign och webbdesign/produktion...skulle vilja ha ett jobb där jag får skapa...är efter snart 16 år i den "vetenskapliga/teoretiska" skolan skulle jag vilja jobba med något lite mer praktiskt och kreativt. Jag har alltid haft ett intresse för att skriva (ska även läsa en kurs i "att informera med text" i höst) och skulle jättegärna vilja inkludera det på något sätt...

Arbetsmarknaden för marknadsförare verkar lite trög nu och det är många som utbildar sig inom det området..kanske någon kombination av marknadsföring och webbdesign...men hur mycket webbdesign/produktion måste jag läsa för att nån ska vilja att jag gör ett uppdrag åt dem..?? Jag menar, det finns ganska många som jobbar med att göra hemsidor o liknande..

Får ni några idéer eller har ni några tips/egna erfarenheter så lyssnar/läser jag gärna!

Mvh Åsa

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 14

2005-06-04, kl 22:40

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Löner inom data har mer än halveras och ibland är det bara en 1/3 av tidigare timlöner, på uppgång men ett stort frågetecken inom den kategorin, Min dotter läste detta men sadlade om.

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 14

2005-06-04, kl 23:20

username

Åsa
Sertenius
Sertenius

Inlägg: 4

Hmm..ja okej..det är inte lätt att veta vad man ska hitta på. Tror konkurrensen om marknadsföringsjobb på företag eller jobb på reklambyråer är mycket hög. Jag tänkte på det där med data som att det kanske börjar bli ett krav att kunna marknadsföra över internet idag om man ska jobba inom den branschen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 14

2005-06-08, kl 09:54

username

Damir
Sabovic

Inlägg: 36

hej åsa jag driver ett företag so säljer nike adidas fila m.m skor som är orginala jag inporterar direkt från kina jag har ett avtal med ett företag i dubai så jag får dom till bästa priser exempel om ett par skor osm kostar 1000 kr i stadium så får du dom av mig får 140 kr så det är en lönsam verksamhet jag säljer just nu till lokala mataffärer och jag kännar cirka 45 000 kr i månaden men vill nu utöka min verksamhet så om det låter interssant maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 14

2005-06-10, kl 13:00

username

Medlem
#26238

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej åsa jag driver ett företag so säljer nike adidas fila m.m skor som är orginala jag inporterar direkt från kina jag har ett avtal med ett företag i dubai så jag får dom till bästa priser exempel om ett par skor osm kostar 1000 kr i stadium så får du dom av mig får 140 kr så det är en lönsam verksamhet jag säljer just nu till lokala mataffärer och jag kännar cirka 45 000 kr i månaden men vill nu utöka min verksamhet så om det låter interssant maila mig på [email protected]

Hör av dig till mig och berätta mer! [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 14

2005-06-23, kl 12:04

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag har nu ett år kvar på min utbildning. Då kommer jag ha en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring. Har precis avslutat min kandidatuppsats och har i samband med den börjat tänka på vad jag ska hitta på för nåt efter skolan...är ju bara ett år kvar!

Kan tänka mig att jobba hemifrån...ville från början absolut inte starta eget men det har börjat smyga sig på lite funderingar om det trots allt. Har även sökt lite kurser i informationsdesign och webbdesign/produktion...skulle vilja ha ett jobb där jag får skapa...är efter snart 16 år i den "vetenskapliga/teoretiska" skolan skulle jag vilja jobba med något lite mer praktiskt och kreativt. Jag har alltid haft ett intresse för att skriva (ska även läsa en kurs i "att informera med text" i höst) och skulle jättegärna vilja inkludera det på något sätt...

Arbetsmarknaden för marknadsförare verkar lite trög nu och det är många som utbildar sig inom det området..kanske någon kombination av marknadsföring och webbdesign...men hur mycket webbdesign/produktion måste jag läsa för att nån ska vilja att jag gör ett uppdrag åt dem..?? Jag menar, det finns ganska många som jobbar med att göra hemsidor o liknande..

Får ni några idéer eller har ni några tips/egna erfarenheter så lyssnar/läser jag gärna!

Mvh Åsa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 14

2005-06-23, kl 12:05

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Hej,
Jag kan hjälpa dig med ett explosivt företag inom Network Marketing. Inga dyra investeringar och du kan tjäna mycket pengar.
Kolla in: www.arbetahemifran.se/repo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 14

2005-07-27, kl 23:37

username

Eva
Ingers

Inlägg: 2

Hej Åsa...
Vill gärna diskutera det där med webdesign med dig.
Många webdesigners jobbar idag med programvaror där du har mycket gratis d.v.s. du behöver inte gå långa utbildningar för att lära. Kontakta mig så berättar jag gärna mer.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 14

2005-08-02, kl 20:53

bjernebo

bjernebo

Inlägg: 46

Kolla in www.market-right.se .. Söker säljare ...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 14

2005-08-10, kl 00:16

username

Anders
Elfving

Inlägg: 43

Hej,
Jag är intresserad av någon som kan jobba delvis med marknadsföring och affärsstrategi och delvis skriva informativa artiklar och lite gärna kunna lite html.

kontakta mig på: [email protected]
ursäkta mailen men den riktiga ger jag inte ut här på grund av spammet:

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2