Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Unik idé söker kapital/partner

Inlägg 1 av 1

2011-02-01, kl 15:53

adata

adata

Inlägg: 12

Unik idé söker kapital/partner

Hej

Har sedan 2005 arbetat med utvecklingen av en samling tjänster som idag används internt på ett bolag. Tjänsterna lämpar sig mycket väl för att användas via webben. Jag har haft mindre kontakter med konkurrenter och ingen av dessa har något liknande men ser sig vara i behov av dem. Ingen av dem har hittat liknande lösningar.

Har tagit en första kontakt med Almi som visat ett intresse. Längre har jag inte hunnit. Jag sitter på källkod och ide som behöver konverteras ifrån ett "en företags system" till ett generellt system. Jag har under årens tid lagt ner över 6 000 timmar på att utveckla och förfina systemet som används idag med framgång.

Det Webbaserade systemet som jag vill lansera har  ca 150 000 - 200 000 potentiella användare i Sverige. Utöver detta finns ca 150-250 potentiella företag som kunder.

Systemet är tänkt att rikta sig mot de mindre aktörerna i den bransch programmet är byggt för. Grovt räknat bör varje 1% marknadsandel på användare generera intäkter på ca 1-1.5 miljoner...

Jag söker  både riskkapital och partner. Jag vill komma i kontakt med någon/några som är villig att gå in med tid och pengar i bolaget. Jag söker er som har kunskap om sälj, marknadsföring, design/layout mm.

Hör av er för mer information. Lämpligen så bör ni finnas i mellan sverige då jag befinner mig där. Men jag är inte rädd för att åka en bit för att träffass.

Mvh
Roger
0760-215104
[email protected]

 

Svara Svara med citat