Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Tips infor mässa

Inlägg 1 av 2

2009-02-16, kl 20:38

username

Medlem
#57705

Inlägg: 2

Tips infor mässa

Hej!
Jag startade en pilot shop (säljer flygkartor, headset, väskor etc) i somras och har precis fått en inbjudan till ett av Sveriges största flygevents. Det är tänkt att vi ska marknadsföra och sälja våra produkter där under tre dagar. Vi är fortfarande i planeringsstadiet.
Jag har gjort en liten "kom-ihåg-lista" över vad jag ska tänka på att fråga arrangören:
-El-tillgång
-Tält (ifall det skulle regna)
-Hur stor plats jag får
-Tillgång till mat/dryck
-Övernattning
-Beräknat antal besökare
-Vilka tider som gäller

Jag hade varit väldigt tacksam om ni kunde dela med er av era erfarenheter från mässor. Vad bör man tänka på? Vad ska man göra/inte göra?

Tack!
Hälsningar,
Liselotte

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-02-17, kl 01:31

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Mässor av olika slag är fascinerande, man vet aldrig va som säljs och om man har rätt mängd. Men har man enprodukt som ska ut direkt har maninget val annat än ha många kan man ta upp beställning så är saken annorlunda. Man bör alltid var flera på mässan minst 3 varav en kan vara borta ett tag. Jag har varit på mässa med hur mycket folk som helst men med klent resultat och det motsatta met fantastiskt respons. Även om det är bra att stå vid mässor kan det vara bra med någon stol att vila sig på lite avsides. Men det är jäktigt, stessigttröttsamt men väldigt ROLIGT.


[email protected] Start av företag i Sverige och Lettland samt ekonomistyrning.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat