Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Teambuilding

Inlägg 1 av 2

2011-04-05, kl 15:09

Göran58

Göran58

Inlägg: 1

Teambuilding

Hejsan,Jag undrar om någon här har erfarenhet av teambuilding? Är nämligen så att jag för ca 2-3 år sedan startade ett företag som i nuläget sitter med 12 anställda. I början var alla extremt motiverad. De verkligen brann för det de gjorde. Idag gör dom flesta det, men däremot har många slutat glöda och ingen ligger på samma nivå som vid starten. Har hört att en teambuilding dag eller teambuilding aktiviteter/övningar kan sätta fart på en arbetsgrupp.Har själv provat på liknande på bodaborg, fast då med ett korpen lag. Vi hade varsin ledare med oss också. Har upptäckt att många ledare vid såna teambuilding ställen är riktiga motivations-gurus. Tror den ena har en blogg om teambuilding och dylikt, "teambuildingbloggen.blogg.se"Frågan jag har är om någon vet om det här ger någon större långvarig effekt? Om det kan vara värt att då och då köra något sånt här roligt på en arbetsplats för att få igång alla.mvh Göran

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-09-11, kl 08:31

Internet

Internet

Inlägg: 49

Hallå Göran!

Har själv varit på en del sådana events. Brukar vara extremt bra att få ihop gruppen. När jag jobbat som säljare brukar vi ha täffar några gånger om året. Blir rätt ensamt där ute så ibland behöver man sy ihop gänget igen. När det gäller hela företaget kanske effekten är kortvarigare. Dock brukar det elda på ett tag. Uppskattat är det alltid.

I det långa loppet handlar det nog mer om att ha passionerade ledare. Rätt folk på rätt plats osv. De handlar om människor, vissa lever för förändringar andra vill aldrig förändra något.

Kanske du kan skapa en fest/konferans kommite med uppdrag att ordna dessa events. 12 anställda skulle jag säga en prefekt storlek för att göra något event.

db

Inläggets betyg
Svara Svara med citat