Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

banners till e-butik

Inlägg 1 av 8

2006-12-13, kl 21:10

username

Jonas
Daag

Inlägg: 12

banners till e-butik

Hej,

Behöver hjälp med 3-5 banners för en ny e-butik vi tänkte starta och prova på. Du har gjort banners tidigare och har ett bra öga för det. Självklart tycker du det är kul att hjälpa nyföretagare och kräver inga konsultlöner.. Det vi kan erbjuda dig är ett par produkter från vår e-butik som tack för hjälpen... Vill du hjälpa oss med detta, tveka inte utan hör av dig!

[email protected]

Mvh
Jonas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-12-13, kl 21:13

antonio

antonio

Inlägg: 240

Vill man ha något marginellt gratis så kan man inte ställa alltför stora krav på den som ska utföra det

"Du har gjort banners tidigare"

Vad menas med detta? Räcker det att jag gjort fyrkantiga bilder i photoshop för att kvalificera?

Lycka till

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-12-13, kl 21:40

username

Carina
L

Inlägg: 51

Annars kan man ladda hem t.ex bannermaker, 30 dagar gratis och ge sig på det själv.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2006-12-13, kl 22:11

username

Jonas
Daag

Inlägg: 12

Svar till Antonio:
Kan man precisera att mer än vad jag gjorde tycker du? Du har tillverkat banners tidigare. Fyrkantiga bilder är långt ifrån samma sak. Ta och googla lite på banners så förstår du vad jag menar...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-12-13, kl 22:48

antonio

antonio

Inlägg: 240

En banner är inget mer än en benämning på en animation som man fäster en länk till för reklamsyfte ;)

Ta dig en snabb titt till höger på denna sida får du se en del ads/banners

De kallas banners enbart pga av sin fyrkantiga ofta avlånga design ;) men i grund och botten är de inget mer än en grafisk kreation.

Och vill du ha något mer än en nybörjare på "bannertillverkning" kanske du söker en designer i något 3d program... men de flesta banners är ofta amatörmässiga till sig slag och är lätta att animera med mjukvara som t.ex. macromedia flash...

Notera att en fyrkantig bild som är skapad som reklam med en fyrkantig form och som går att klicka på är en banner?

Söker du mer sofistikerade lösningar som att hålla statistik på unika besök från bannerclick etc. tror jag att detta är skilt från själva "bannertillverkningen"


Följ ditt råd och sök "define: banner" för nu har du förvirrat mig...


Vad är det du behöver hjälp med egentligen?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-12-13, kl 23:07

antonio

antonio

Inlägg: 240

Saken är att om du bara är ute efter det som jag tror är en banner kanske jag kan hjälpa dig, men vad gäller html koder och hemsidodesign är jag inte kunnig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2006-12-13, kl 23:30

username

Jonas
Daag

Inlägg: 12

Exempel:
http://www.komododesign.co.uk/case-studies/assets/npower-banners-01.gif

Önskar 5st reklambanners i storlekarna:

1st 468x60
1st 728x90
1st 120x600
1st 300x250
1st 250x240

Är det någon som kan tänkas hjälpa mig med detta vore det kanon schysst. Du Antonio får gärna hjälpa mig.. Kan dessvärre inte erbjuda någon betalning då det inte finns någon budget för detta.. Har mycket små marginaler, vilket ni säkert också haft när ni dratt igång något tidigare. Det jag som ett tack kan erbjuda är 2st handsudokuspel värde ca: 400-600kr/st...

Hör av er!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-12-17, kl 00:48

username

Tobias
Forsell

Inlägg: 18

Jag kan hjälpa dig med dina banners, utan att tjata om vad en banner egentligen är för något. :)
Jag jobbar som grafisk designer på ToFo-Reklam och är ganska ny egen företagare så jag vet att man behöver hjälp i början.
Hör av dig på [email protected] för mer info, om du vill ha några speciella bilder eller om man har fria händer.

Med vänliga hälsningar
Tobias

Tobias Forsell
Sponge communication
070-771 61 13

Inläggets betyg
Svara Svara med citat