Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

startar bemanningsföretag

Inlägg 1 av 4

2020-02-04, kl 15:43

nest

nest

Inlägg: 1

startar bemanningsföretag

Jag startar snart en firma inom lager och logistik bemanning .

men undrar lite om när jag fakturerar 450 kr per timme för en arbetare arbetat tid hur räknar jag ut det andra om lönen kommer ligga på 147 kr för den anställde.

Hur räknar jag ut skatt , social avg , semester , pension i dom 450 kr som jag tänker fakturera kunderna med ?

Och hur mycket får jag över till mig själv på dom här 450 kr som jag fakturerar och sedan när jag har dragit av den anställdes lön ?

hoppas någon kan ge mig ett bra svar på detta , tack.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2020-02-06, kl 16:13

Toka1

Toka1

Inlägg: 1

Det finns två olika avtal. Tjänstemanna avtal och sedan den andra sidan som jag inte kommer ihåg. LO är i alla fall inblandade och det handlar om dom som arbetar på golvet så att säga. i dessa avtal beskrivs sättet du skall räkna på. Jag tror att Bemanningsföretagens organisation kan hjälpa dig. Alla auktoriserade bemanningsföretag är med där. Kontakta dom.
Bara att googla upp dem.

Tony
tonykarlsson@tkföretagskonsult.eu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2020-02-27, kl 09:38

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: nest

Jag startar snart en firma inom lager och logistik bemanning .

men undrar lite om när jag fakturerar 450 kr per timme för en arbetare arbetat tid hur räknar jag ut det andra om lönen kommer ligga på 147 kr för den anställde.

Hur räknar jag ut skatt , social avg , semester , pension i dom 450 kr som jag tänker fakturera kunderna med ?

Och hur mycket får jag över till mig själv på dom här 450 kr som jag fakturerar och sedan när jag har dragit av den anställdes lön ?

hoppas någon kan ge mig ett bra svar på detta , tack.




Här kan du räkna ut löner och sociala avgifter
https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut/rakna-ut-vad-en-anstalld-kostar?p_auth=VgWexESx&p_p_id=tvv_webcalc_WAR_tvv_webcalc&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&_tvv_webcalc_WAR_tvv_webcalc__facesViewIdRender=%2Fsalary%2FcalcSalaryAge.xhtml

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2020-02-27, kl 09:40

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: nest

Jag startar snart en firma inom lager och logistik bemanning .

men undrar lite om när jag fakturerar 450 kr per timme för en arbetare arbetat tid hur räknar jag ut det andra om lönen kommer ligga på 147 kr för den anställde.

Hur räknar jag ut skatt , social avg , semester , pension i dom 450 kr som jag tänker fakturera kunderna med ?

Och hur mycket får jag över till mig själv på dom här 450 kr som jag fakturerar och sedan när jag har dragit av den anställdes lön ?

hoppas någon kan ge mig ett bra svar på detta , tack.






Hoppas du har kunder eftersom det finns en hel del bemmaningsföretag inom lager och logistik
Jag har själv jobbat inom bemmaning i 6 år inom lager och logistik

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat