Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

starta webshop?

Inlägg 1 av 4

2006-05-08, kl 15:08

username

Henrik
Carllson

Inlägg: 27

starta webshop?

jag är bara 18 år och går andra året på gymnasiet. nästa år ska vi börja med våra projektarbeten. jag tänkte nog starta en egen webshop/hemsida där jag skulle sälja t-shirtar med mina egna tryck på. det skulle då röra sig om kanske 5-10 olika tryck.

men som sagt går jag på gymnasiet och har därför inte nå större kapital. jag skulle kanske sedan få sponsorer genom reklam på min sida eller få låna lite av familj och vänner.

hursomhelst, hur mycket erfarenhet och kapital krävs det för att starta en egen webshop/hemsida. vad är det egentligen för skillnad mellan webshop och hemsida (alltså om jag gör en hemsida med mina produkter), är det samma sak?

och är det möjligt för mig att göra detta.

ska bara tillägga att jag inte tänkt tjäna stora pengar på detta, utan allt över +-0 skule bara vara en bonus.

men som sagt, är det så avanserat att göra detta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-05-09, kl 10:48

username

Amir
Adan

Inlägg: 39

Hej! att göra en sida där du kan betala direkt online via din hemsida är svårt att göra och kostar en del att fixa, absolut inte värt att göra för ett UF företag. Är du bra på programering så är det kanske ej så svårt att fixa sidan själv. Annars kan du ju lägga upp dina plagg på min hemsida som kommer att starta inom 2 veckor där det är en annonsmarknad för kläder som man själv gjort. Man får själv en egen plats på sidan med bild och text om dig själv och dina kreationer för att få en så nära kontakt mellan säljare och köpare som möjligt.

Bara höra av dig vid intresse!

mvh

Amir Adan
[email protected]
www.kladdesign.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-05-09, kl 14:35

username

Henrik
Carllson

Inlägg: 27

jo det låter inressant, kläderna är inte helt färdiga än, eftersom jag först vill se hur jag ska kunna sälja dem men jag ska komma ihåg detta...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-05-10, kl 17:26

username

Henrik
Carllson

Inlägg: 27

För de pengar vi får in ska de täcka kostnaderna för att driva hemsidan och marknadsföra sidan"
menar du då de10-20 kr per plagg eller pengarna från kläderna?

och när blir det färdigt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat