Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Starta eget dag 8 nov!

Inlägg 1 av 4

2012-10-09, kl 21:59

Karro1009

Karro1009

Inlägg: 27

Starta eget dag 8 nov!

Hej! Jag anmälde mig just till starta eget dagen på Verksamt.se- en gratis genomgång som tar en dag. Jag tänkte dels höra om ngn här ska gå- om man kan gå tillsammans? Jag är en tjej, 31 år som bor i centrala stockholm. jag är socionom men mellan jobb just nu och driver en inredningsblogg som jag börjat tjäna pengar på. Jag har en idé om att starta eget företag inom inredning, har lite idéer som jag tror är bra, men jag tycker det är tråkigt att göra det själv. Jag söker andra i stockholmstrakten som också går i liknande planer.Hör gärna av dig/Karro

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-11-07, kl 14:57

MommyMagnolia

MommyMagnolia

Inlägg: 25

Hej Karro!

Jag ska på mässan imorgon. Jag är en tjej på 29 år som bor i Enköping som planerar att öppna en egen butik till våren.

//Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-11-07, kl 20:47

Karro1009

Karro1009

Inlägg: 27

Hej Linda- oj tyvvär så kom jag på att jag har en annan kurs imorgon så jag avbokade det mötet..MVH Karro

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-11-09, kl 19:36

MommyMagnolia

MommyMagnolia

Inlägg: 25

Hej Karro!

Kan säga att om man är lite insatt i hur man startar eget så missade man inte så jätte mycket. Det var mycket som vad "basic" grejer och frågor som folk frågade om lite mer exakta saker fick ofta svaret "det är lite djupare än vad vi går idag men om du kontaktar mig under fikat kan vi prata lite närmare om det". Lite synd för jag fick en känlsa av att många av dom som var där visste väldigt mycket redan. Det jag tyckte var intressant var de 10 minuter i slutet av dagen som tullverket talade. Mannen bakom "Flipping burgers" var där och hans föredrag var dock kanon!

MVH
Linda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat