Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Sponsor/ sponsorer sökes!

Inlägg 1 av 4

2013-06-02, kl 23:42

Summercamp

Summercamp

Inlägg: 2

Sponsor/ sponsorer sökes!

Hej. Jag söker hjälp med sponsring av ett välgörenhetsprojekt. Ett sommarläger för ekonomiskt utsatta barn o ungdomar. Jag har platsen klar, volontärer klara, vissa aktiviteter klara, och nu behövs bara medel till mat och ev resekostnader, kanske även ev inträdesavgifter. Kommunen har skjutit till medel, så nu saknas det endast 15000 kr för att starta, och jag prövar med att kolla här. Sponsorer kommer att bjudas in på festligheter i höst som tack, gissningsvis i slutet på augusti. Hör gärna av er om intresse finns! Mvh.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2013-06-03, kl 14:01

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Ett förslag:

Arrangören lånar de 15.000 kr och skapar en entreprenriell skolupplevelse för dessa unga individer. Då gynnas alla på förslaget. Att bara ge bort pengar kanske framstår som snällt, men i själva verket gynnar det inte dessa ekonomiskt utsatta inidivider. De behöver lära sig strategier för att få en bra ekonomi trots de nuvarande hindren. Med lite startkapital (lån eller equity, inte gåvor) utifrån och någon som är kunnig entreprenör (syftar inte på mig, finns säkert en hel drös här på starta eget som har en god entreprenöriell erfarenhet att delge sig av till dessa unga individer) kan dessa individer få ut en vändpunktsupplevelse från detta läger.

Vem är med på tåget? Någon som vill låna ut pengar (säg i poster om 1000 kr) och/eller bidra med entreprenöriell kunskaper om hur man kan dra igång något litet entreprenöriellt sommarprojekt?

Tanken jag har är att varje individ som deltar i "projektet" får sin betalning från vinsterna som görs (som de gemensamt har slitit ihop). Det blir inga gigantiska vinster för var och en måhända, men det är förståelsen för och upplevelsen av hur man gör för att ta sig ur en finansiell knipa (på ett lagligt och samhällsgynnande sätt). Detta kommer stärka dessa inidivider mer än någon gåvan någonsin skulle kunna göra. Gåvor har en tendens att förminska individer. Inte stärka deras självkänsla.

Så, vem är med på detta projekt? Vem har tid, ork och vilja att både tjäna pengar, få erkännande och samtidigt bygga upp ekonomiskt, utsatta individer till stärkta och mindre ekonomiskt, utsatta individer? Alla vinner.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2013-06-03, kl 14:46

Summercamp

Summercamp

Inlägg: 2

Har ordnat finansiering, så tråden är inte aktuell längre. men hur menar du? Dessa barn är mellan 6 - 9 år gamla, och ska inte behöva sitta i nån jäkla "utbildning", om jag förstått rätt, utan leka, ha kul och träffa kompisar! Nåja, som sagt så gäller inte tråden längre. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2013-06-03, kl 17:22

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Sitter som ett chockartat frågetecken över din aggressiva reaktion. Dessutom, det är just i den åldern som det kan vara kul att sälja glass och korv o dyl. Det är just i den åldern de suger åt sig maximalt (varför inte suga åt sig av bra saker i kombination med en lekfull stämning?). Sedan syftade inte "utbildning" på att man sitter vid en skolbänk. Gratulerar till fundraising framgången oavsett. Ha nu en trevlig sommar.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat