Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Skolmaten i våra skolor

Inlägg 1 av 3

2018-10-08, kl 12:27

Richard49

Richard49

Inlägg: 28

Skolmaten i våra skolor

Hej!

Jag har funderat och tänkt på vilken dålig mat våra ungdomar i skolan får och av den dåliga maten blir dom slöa.
Skulle vilja börja med en skola och testa att genom fråga eleverna vilken mat dom skulle föredra att äta.
Sedan ha 2-3 stycken som lagar maten från grunden och tror då våra elever och ungdomar kommer klara skolan bättre!
Så min fråga är om det finns någon som skulle vilja hjälpa mig med en investering till detta?
Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Mvh

Richard Steen

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2018-10-09, kl 11:10

Jontedaman

Jontedaman

Inlägg: 10

Bättre skolmat förespråkar vi alla men ovanstående har två problem.

1. Yngre elver fördrar mat som är gott före mat som är nyttigt. Alla låta barn välja pizza och hamburgare (om de får välja fritt) leder inte till förbättrade skolresultat.
2. Finansieringen kommer från staten. Det är den ormen du ska hugga.

Varför inte lära barnen vikten av att äta och att äta rätt? Idag struntar många i att äta frukost hemma för att sova längre och när de äter mat i skolan skippar de ofta grönsaker.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2018-10-10, kl 10:38

Richard49

Richard49

Inlägg: 28

Citat:

Ursprungligen postat av: Jontedaman

Bättre skolmat förespråkar vi alla men ovanstående har två problem.

1. Yngre elver fördrar mat som är gott före mat som är nyttigt. Alla låta barn välja pizza och hamburgare (om de får välja fritt) leder inte till förbättrade skolresultat.
2. Finansieringen kommer från staten. Det är den ormen du ska hugga.

Varför inte lära barnen vikten av att äta och att äta rätt? Idag struntar många i att äta frukost hemma för att sova längre och när de äter mat i skolan skippar de ofta grönsaker.

Citat:

Ursprungligen postat av: Jontedaman

Bättre skolmat förespråkar vi alla men ovanstående har två problem.

1. Yngre elver fördrar mat som är gott före mat som är nyttigt. Alla låta barn välja pizza och hamburgare (om de får välja fritt) leder inte till förbättrade skolresultat.
2. Finansieringen kommer från staten. Det är den ormen du ska hugga.

Varför inte lära barnen vikten av att äta och att äta rätt? Idag struntar många i att äta frukost hemma för att sova längre och när de äter mat i skolan skippar de ofta grönsaker.



Hej!

Jag förstår ditt tänk, men håller inte med om alla barn
väljer bara pizza och skräpmat! Det kan vara så att
om maten i skolan inte är god så går man och
handlar den skräpmaten istället!
Så skall jag prata med kommunen istället menar du?

Mvh
Richard Steen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat