Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Sälja på den Kinesiska marknaden?

Inlägg 1 av 1

2013-04-25, kl 12:56

Sadak

Sadak

Inlägg: 2

Sälja på den Kinesiska marknaden?

Hej!

Mitt namn är Mohamed Ouahabi och studerar för närvarande min andra YH-utbildning inom Export management. Denna utbildning är inriktad på den kinesiska marknaden. Utbildningen är 2 år varav 8 månader (2 mån studier & 6 mån praktik) i Kina.

Varför skriver jag här?

För närvarande söker jag ett svenskt företag som ser en möjlighet att sälja sina produkter/tjänster i Kina men som inte har riktigt kunnat ta tag i det pga. exempelvis brist på resurser eller dyl.


Vad kan jag hjälpa till med?

Huvuduppgiften skulle vara att jag först och främst börjar med en marknadsundersökning beroende på vart i landet produkten/tjänsten skulle gå bäst. Därefter får företaget ta del av undersökningen och sedan skulle man kunna diskutera om hur företaget vill fortsätta.

Vidare skulle jag kunna presentera detta till eventuella potentiella kunder i landet och hjälpa det svenska företaget att bl.a. knyta nya kontakter. Arbetet beror självklart på hur mycket företaget vill satsa på detta projekt och hur mycket man är beredd att lägga ut för eventuella kostnader(resor, möten, mässor, osv.) som jag skulle våga påstå är väldigt låga och som skulle innebära en 100% lönsam investering för företaget.

All information och rekommendation uppskattas.

Tveka inte på att höra av er till min mejl!

Med Vänliga Hälsningar

Mohamed Ouahabi

Mejl: [email protected]
LinkedIn: Mohamed Assadek Ouahabi
Skype: Assadek.ouahabi

Svara Svara med citat