Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Såga smartweb.se

Inlägg 1 av 11

2005-03-22, kl 00:01

sphinxly

sphinxly

Inlägg: 39

Såga smartweb.se

Hejsan,
Jag skulle gärna vilja ha all möjlig kritik om smartweb.se (säljer kompletta hemsidor). Vi skulle uppskatta väldigt mycket all typ av kritik, framför allt dålig kritik, sågningar.. är erbjudanderna knasiga? Är designen dålig? Är referenserna kassa? Är texterna helt passé? Vore jätte-tacksam för hjälp så att vi kan fortsätta att utveckla våra produkter. Tack!

-Robert

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2005-03-23, kl 04:13

username

Christer
Hagman

Inlägg: 4

Hej hej!
Design mässigt så tycker jag att den är bra som den är.
Men era referenser är ju inget att hurra över.
Kollade med några kompisar om dom kände till nån av era referenser och ingen av dom hade hört talas om dom.

Försök att nå ut till större och mer kända företag så kanske dom nappar dom med.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2005-03-23, kl 16:19

username

Rebecca
Hedqvist

Inlägg: 38

Jag tycker att idén är bra, men jag tycker priset är för högt, i alla fall om man riktar in sig på småföretagare.
Vad gäller designen ser det bra ut, men det känns lite "tråkigt". Jag får ingen riktig känsla för varför jag skulle välja just er...(även om nöjdhetsgarantin är väldigt bra)
Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2005-03-24, kl 09:05

username

Linda
Sturesson

Inlägg: 5

om jag skulle klaga på något så är det att de sidor ni gjort är väldigt likriktade, det syns att de är gjorda efter en "mall". lite mer variation och djärvhet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2005-03-24, kl 12:28

sphinxly

sphinxly

Inlägg: 39

Hej igen, Robert här.
Tack för era kommentarer, alla riktigt välkomnade och välbefogade. Jag tänkte förklara lite mer om upplägget. Hemsidorna ÄR gjorda för hand, men på grund av det låga priset har vi inte möjlighet att skapa riktigt djärva eller helt nytänkande hemsidor, och det är inte något som våra kunder heller har frågat efter. Angående referenserna så är de mindre företag, precis som den målgruppen vi riktar oss till. Jag tror att det skulle se konstigt ut om IKEA.se eller Ericsson.se dök upp bland Smartwebs referenser ;). Har någon några förslag på hur man skulle kunna skapa ett mer intressant upplägg, och hur man på ett bättre sätt kanske kan nå ut till kunden och hjälpa denne med dess problem?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2005-03-25, kl 08:28

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Jag förstår inte vad det egentligen är ni försöker sälja, är det webdesign, hosting eller ert program? Drygt 4000 för att få en hemsida tillverkad är väl helt OK pengar men efter 3 år är priset uppe i 12.000 och det börjar ju bli horribla summor.
Är det hostingen som kostar 4000 per år så blir det ju sanslöst dyrt, 1/10 av priset är kanske vad man får betala annars i synnerhet med det relativt lilla utrymmet man får. Dessutom framgår det ingenstans om man kan använda php och asp ex på sidorna eller om de måste vara så statiska som åtminstone referenserna verkar vara.
Är det hyra av programet man egentligen betalar för så måste det förklaras mer om detta. Varför ska jag betala så mycket pengar för att slippa lära mig hur FTP-fungerar? Dessutom undrar man ju om sidorna fungerar att uppdatera utan programvaran om man vill flytta från hotellet annars är man ju i realitetet låst där.
Jag upplever sidan som rörig, motsägelsefull och svårbegriplig och får därför dåliga "vibbar" av den. Det känns lite som att det inte är meningen att jag ska förstå vad jag betalr för och framförallt att det ska verka så komplicerat som möjligt för den som inte är så hemma i detta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2005-03-28, kl 11:37

username

Johan
Duvdahl

Inlägg: 23

Alldeles for dyrt for smaforetagare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2005-03-29, kl 18:02

entapir

entapir

Inlägg: 15

är det för snyggt/billigt kanske?
Jag tror det kan finnas en vits i att ta reda på vad målgruppen tycker är en rimlig summa för tjänsten och vilket behov de har.
De som tycker tjänsten är dyr hör ju uppenbarligen inte till målgruppen, de flesta känner nån som kan fiffla ihop något gratis. Samtidigt kanske de som arbetar med sin marknadskommunikation satsar lite mer, och vill ha något mer personligt?

Ungefär som skyltarna utanför en superlågprisbutik-de SKA vara handskrivna av någon som inte gått skyltkurs? (eh.. det var kanske inte någon bra liknelse :P

Såg snyggt och redigt ut!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2005-05-04, kl 19:37

trulsa58

trulsa58

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej igen, Robert här.
Tack för era kommentarer, alla riktigt välkomnade och välbefogade. Jag tänkte förklara lite mer om upplägget. Hemsidorna ÄR gjorda för hand, men på grund av det låga priset har vi inte möjlighet att skapa riktigt djärva eller helt nytänkande hemsidor, och det är inte något som våra kunder heller har frågat efter. Angående referenserna så är de mindre företag, precis som den målgruppen vi riktar oss till. Jag tror att det skulle se konstigt ut om IKEA.se eller Ericsson.se dök upp bland Smartwebs referenser ;). Har någon några förslag på hur man skulle kunna skapa ett mer intressant upplägg, och hur man på ett bättre sätt kanske kan nå ut till kunden och hjälpa denne med dess problem?


Med tanke på vad du skrev "Arbeta hemifrån" - "Starta-eget-bidrag 2005": Pinsamt.. vuxna människor som går på bidrag. Bit hästen i nosen och väx upp - ska du satsa på ditt företag så gör det fullt ut, och förbered dig på att kanske gå back de 2-3 första åren. Om du inte är beredd på att satsa allt ska du nog försöka hålla dig till att rösta (S) och skaffa ett jobb i folkhemmet. Pinsamt! Seriöst.. om du inte kan få ett företag att gå med vinst efter 12 månader är inget konstigt.. men du får fanimej kämpa om du vill komma någonstanns. Jag skäms ju för dig människa!
robertsphinxly | 2005-03-21 23:43

Så ÄR DET INTE TILL SMÅFÖRETAGAREN du jobbar till. Blev jag jämt bemött sådär av företagare, så skulle dessa nog fort gå omkull, med brist på kunder.
Tips: "Ett bättre sätt att nå ut till kunden", är att börja ta itu med sina egna problem först för att bemöta den småföretagaren / den lilla människan, gärna som eget-företagande med hjälp av arbetsterapheut, för att sen ta klivet ut i den stora vida världen.
Sen får man väl se om det blivit människa av dej med vänligt bemötande.

/småföretagaren

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2005-06-10, kl 15:10

username

Anders
Elfving

Inlägg: 43

Priset är inte spec. högt om ni har bra support/uptime.
Använd inte onmouseover bilder utan att pre-casha dem (ny bakgrunds funkar lika bra + mindre laddningstid).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2