Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Reklamsponsorer

Inlägg 1 av 3

2009-05-26, kl 10:57

id10t

id10t

Inlägg: 3

Reklamsponsorer

Kommer starta upp en internetsida för teknikintresserade efter sommaren. Har sett på en del andra sidor att företag, typ försäljare av den typen av teknik, gör reklam där. Hur tar man kontakt med bolag som dem och erbjuder dem reklamplats? Hur mycket betalt ska man ta?

Har även sett att en del teknikprodukter listats med pris på en del sidor i samarbete med prisjakt, betalar de för att ha den informationen där eller är det en ren service?

Sidan jag startar kommer vara en gratissida där man kan gå in och läsa om olika saker som kan intressera läsarna. Tanken är att den ska generera många träffar och på så vis bli ett intressant objekt för företag att köpa reklamplats på, vet bara inte hur man går tillväga för att ta kontakt med dem.

Man kan ju inte lika gärna ringa dem och säga "hej jag skriver om era produkter på min internetsida, vill ni köpa reklamplats?"

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-05-26, kl 16:39

username

Robert
Nyberg

Inlägg: 1

Hejsan, dom flesta använder nog sig utav sk. afflites som t.ex www.double.net eller www.tradedoubler.comHoppas det hjälpte/R

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-05-28, kl 23:44

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 11

Sajten låter intressant. Kontakta mig, jag har bra koll på hur man går till väga. Jag har själv arbetat med en tidning där företagen betalade för att man skulle skriva artiklar och repotage om dem. Det gäller bara att gå tillväga på rätt sätt.Hör gärna av dig till mig så kan vi diskutera det vidare.MVHMalin BäckströmNext Day Reklambyrå[email protected]

Malin Bäckström
Projektledare/Art Director

Next Day Relambyrå

Inläggets betyg
Svara Svara med citat