Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Råd & tips mottages ang. finansiering.

Inlägg 1 av 1

2011-04-28, kl 18:43

PoulZen

PoulZen

Inlägg: 13

Råd & tips mottages ang. finansiering.

Hej!
Jag har en plan. Som Charles Ingvar hade uttryckt det.
Min plan är att starta en spel hall. Vilka idéer och vilka planerna är vill jag inte avslöja så här i ett första inlägg. Men vad jag har tagit reda på så finns det inget av denna hall för tillfället i Sverige.

Jag håller som bäst på att fundera ut hur lönsamt det skulle bli, och hur mycket som behöver investeras egentligen för att få till en bra hall.

Min plan består av olika delar.
Den del jag allra helst vill fullfölja beror enbart på läget och lokalen, samt hur mycket jag kan få som investering.
Men den delen kan även vara ett delmål som kan uppnås senare, eftersom investeringen handlar om 800tkr till 1,5milj.

Den del som skulle kunna sättas igång när finansieringen är klar skulle ungefär hamna på 500tkr, siffror jag ännu räknar på för att ta reda på hur mycket maskiner som är rimligt att investera i.

Men det jag undrar är vad som skulle vara bäst att söka den här investeringen ifrån.
Jag kan inte bidra med något alls till investeringen. Så den som investerar skulle få investera allt.

Det bästa hade ju som alltid varit en affärsängel. Men jag antar att det kan vara svårt att hitta en sådan om man inte känner någon från början.

Jag vill ha möjlighet att kunna köpa ut eventuella delägare eller investerare. Och jag vill vara den som jobbar med det och som har det största ansvaret om hur det hallen ska fungera och vara.

Så vad har ni för förslag på vem jag ska vända mig till för att diskutera en investering?
Mvh David Poulsen

Svara Svara med citat