Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Prestashop webbshop

Inlägg 1 av 3

2012-12-30, kl 16:17

malgrisen

malgrisen

Inlägg: 1

Prestashop webbshop

Någon som vet något om Prestashop?? Gratis?? Kan man använda sin köpta domän? Har en domän på one.com och de har inte någon tjänst inomn webbhandel. Jag googlar runt men tänkte om det kanske går fortare så här ;)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-01-03, kl 01:22

Glimbrant

Glimbrant

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av: malgrisen

Någon som vet något om Prestashop?? Gratis?? Kan man använda sin köpta domän? Har en domän på one.com och de har inte någon tjänst inomn webbhandel. Jag googlar runt men tänkte om det kanske går fortare så här ;)



Hej Malgrisen,

Har gjort en webshop i Prestashop, och det är ett system som fungerar bra till de flesta behov. Om jag skulle rekommendera ett annat system som skulle det vara startabutik.se. Detta är en bredd plattform med de flesta moduler man kan tänka sig tex. facebook, klarna, paypal, payson, posten, dhl m.m och det framfört bästa med en plattform som inte är open source är att källkoden ligger stängd för utomstående och därmed så minskar risken för hackning.

Ang domänen hos one.com så går det utmärkt att flytta den till ett annat webbhotell, DOCK går det EJ att peka en domän från one.com till en annan server. One.com är bra i det avseendet att det är billigt, men upptid hos one.com är i det sämsta laget. Så jag skulle rekommendera att välja en annan leverantör för webbhotell och e-post.

Skickar ett PM till dig så kan vi prata vidare.

Webbyrå i Uppsala - Wasabi Web
www.wasabiweb.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-05-17, kl 00:47

Girlfriend

Girlfriend

Inlägg: 12

Jag har butik hos starweb och är väldigt nöjd med det systemet! Så sent som igår uppgraderade jag butiken från "Bas" till "Proffs", för att få tillgång till fler funktioner som efterfrågats av kunder.
Domännamnet har jag också hos one.com och starweb hjälpte mig så att de pekade om adressen! Men jag fick samtidigt också rådet att flytta från one.com, de är ju inte billiga... Så jag lär väl göra det.
Lycka till! / Jenny

girlfriendjewellery.se
facebook.com/girlfriendjewellery

girlfriendjewellery.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat