Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Outhämtat postförskott

Inlägg 1 av 1

2011-09-14, kl 00:28

Liie

Liie

Inlägg: 1

Outhämtat postförskott

Hej! Jag har aldrig varit här inne på forumet förut, har sökt efter svar på min fråga ett tag nu men hittar inget så jag hoppas att någon kan hjälpa mig!

Jag har en relativt nystartad webshop, där jag säljer mot förskottsbetalning och postförskott. Det har gått mycket bra hittills och paketen har blivit uthämtade snabbt, men idag fick jag tillbaka mitt första outhämtade postförskott trots flera påminnelser. I mina villkor står det skrivet att vid outhämtat postförskott kommer en faktura skickas som täcker kostnaderna som uppstår för mig. Nu vill jag ju givetvis skicka en faktura, det här kommer säkert låta dumt, men jag har ingen aning om hur man skriver en faktura! Kan man ens göra det själv, finns det mallar att gå efter som man kan hitta nånstans? Måste fakturan se ut på något speciellt sätt när det gäller ett outhämtat postförskott? Jag har googlat mig tokig på detta idag utan resultat. Tacksam för svar!

Svara Svara med citat