Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Öpnna klädes butik !!

Inlägg 1 av 2

2005-01-05, kl 11:46

username

Daniel
Flygare

Inlägg: 14

Öpnna klädes butik !!

Hej !

Jag är på gång och starta klädesbutik i min hem ort.
Har för närvarande disskutioner med arbetsförmedlingen.

Jag är mest intresserad av att sälja märkes kläder typ Levis , Diesel , fornarina , Repaly och Lee (jeans). Sen även andra "no name" bas plagg som tröjor t-shirts osv.

Ville gärna franchisa Carlings men , har kontaktat dem och kom fram till att de inte var inteserrade att göra det. Så nu tänkte jag först och främst..

Vilka företag som är lika Carlings kan man ta istället?

Tänkte ev att starta ett helt egen butik med mitt eget "namn".

Var köper jag dessa varorna då kan man själv sköta importen eller, måste man köpa från svenska grossister ?

Var får man tag i grossisterna vill gäöra ha kontakt via mail tele.

Om man nu tar från utlandet vilka regler gäller förutom att de ska vara äkta varor samt/tull avgifter annat tillkommer.

Om man nu säljer märke som Levis tex. får man ha reklam på utsidan i from av skyltar som där står Levis tex. ?

Räcker det med 300.000 kr i start kapital + ev starta eget bidrag?


Jag har många fler frågor skulle vilja ha kontakt med någon som kan hjälpa mig som har likande butik i Sverige.

Tänkt mig driva detta med min sambo samt med lite hjälp av mina syskon samt föräldrar.


Tänkte ca 50-70 m2 stor butik + lager.

Ni som har likande butik maila mig omgående på


[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-01-26, kl 16:02

username

Tobias
Forsell

Inlägg: 59

Hej. Blev det något av klädbutiken? Jag läste på startaeget.se att du var i startgroparna.
Jag designar t-shirts om du är intresserad. Du behöver inte köpa in dem utan jag lägger dem i din butik och så kommer vi överens om pris och hur mycket du får per såld t-shirt. Jag fakturerar i efterhand alltså. Det kostar alltså inte dig någonting.
Intresserad? Kolla hemsidan www.unlimitededition.se

Tobias Forsell

Inläggets betyg
Svara Svara med citat