Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Inlägg 1 av 83

2006-09-13, kl 19:41

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Hej!
Vad anser ni om nya Startaeget.se? Vi vill ha feedback på vad du som medlem tycker är bra och vad som måste för bättras, och förklara gärna varför så vi lättare förstår ditt resonemang.

Mvh.
Emil Paulsson
Redaktör & Ansvarig utgivare

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 83

2006-09-13, kl 19:47

antonio

antonio

Inlägg: 240

Otroligt segt att surfa i, och lite kasst att man tog bort mina inlägg från "experten" där folk inte verkar få några svar överhuvudtaget ;)


Som någon skrev i ett inlägg förut vore det rimligt att automaniskt infoga datum då ett inlägg är gjort.

Tycker personligen att marknadsföring från andra medlemmar borde begränsas, blir lite irriterad när någon antyder marknadsföring eller "promotar" sin verksamhet på forumen.

Annars ser det väl bra ut tycker jag

Mvh Antonio

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 83

2006-09-13, kl 20:44

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Jag tycker att sidan känns mer strukturerad nu än tidigare, Håller dock med Antonio om att den är väldigt seg att surfa runt i.

//Kenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 83

2006-09-13, kl 21:17

username

Medlem
#48839

Inlägg: 27

Sidan är strukturerad och känns ren, men otroligt seg, det måste fixas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 83

2006-09-13, kl 21:45

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Jag tycker det kunde varit lite mer information om de nya funktionern. Vad innebär ex kontakter i profilen och vilka är guldmedlemmar som kan svara i experter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 83

2006-09-13, kl 22:20

bittewallin

bittewallin

Inlägg: 1

Jag tycker det är dumt att så korta rubriker på foruminläggen visas - det är omöjligt att avgöra vilka som är intressanta att läsa när man inte får se mer än "bankkonton för", för att ta ett exempel. Jag undrar också om alla gamla foruminlägg nu är försvunna för evigt - det vore bra att också i fortsättningen kunna söka bland dem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 83

2006-09-13, kl 23:25

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det gamla med mina 770 inlägg är som bortblåsta det nya systemet fungerar inte mina nlägg är försvunna även här man har låtit bli  att svar mig från ledningen trots löften. Vad är det ni håller på med igentligen.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av företag och ekonomistyrning
SIA Arenander (lettiskt AB)

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 83

2006-09-14, kl 08:03

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Vi har sparat alla gamla inlägg men ser att kvalité på 95% av inläggen inte är speciellt hög, exempelvis så har flera medlemmar systematiskt brutit mot våra regler gällande reklam i inläggen, man har heller inte svarat på den frågan som först frågades och i vissa fall så har det varit påhopp på andra medlemmar.

Vi håller just nu på att välja ut några moderatorer som ska hjälpa oss att bevara ordningen i forumet och se till att medlemmar som bryter mot våra regler varnas och i värsta fall stängs av från vår tjänst.

Vi kommer också, efter förslag frånen hel del medlemmar, införa forumpoäng vilket innebär att man som medlem kommer kunna sätta påoäng på foruminläggen efter kvalitén på det svar som en annan medlem har skrivit. Detta bör medföra att fler kommer försöka höja nivåin på det dom skriver.

I och med att sajten uppfattas som seg så kan jag bara nämna att vi gör allt för att förbättra detta. I och med utskicket av "inbjudan" till ett besök på den nya versionen så har trycket varit stort och det har till och med varit stunder där vi haft över 25.000 inloggade medlemmar samtidigt på sajten, något som vi inte räknat med. Vi räknar dock med att vi kommer ha normala besökar nivåer igen från och med nästa vecka.



Lars Arenander:


Det gamla med mina 770 inlägg är som bortblåsta det nya systemet fungerar inte mina nlägg är försvunna även här...






Lars, många av dina inlägg är precis sådana inlägg som gjort att vi troligtvis inte kommer lägga tillbaka de gamla inläggen i forumet. Att bara skriva "Flytta från Sverige" eller "Maila mig jag vet" är inget som man som medlem önskar sig som svar, vi förespråkar kvalité inte kvantitet!

Mvh.
Emil Paulsson
Redaktör & Ansvarig utgivare

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 83

2006-09-14, kl 09:43

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71





Hejsan Emil,



Jag tycker att den nya sajten har många fördelar jämte den gamla, den mest
framträdande är att forumet har gjorts mycket mer levande med bl.a.
besökslistor, egen profil m.m.












Något att tänka på kan vara:
En funktion för automatisk uppdatering av första sidan,
skulle göra att man kan vara inloggad i stort sätt hela dagen, tänk vilka
annonsmöjligheter för er…En besöksräknare som visar hur många som är inloggade
just nu.En funktion under profilerna där man visar vilka inlägg
personen tidigare har skrivit och som länkar direkt till dessa.Signaturer som faktiskt fungerar, men jag antar att det
är på gång…









I övrigt riktigt bra gjort, keep up the
good work!

Mvh,
Mikael
Hansson
Yourlink2asia.Com

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 83

2006-09-14, kl 09:50

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Äntligen ett svar, det tackar jag för. Med det gamla systemet försvann inläggen bort och ingen tittadepå dem naturligtvis blir det en viss typ av upprepning, och angående jag vet. Ca 1000 personer har loggat in till mig och varit tacksam för mina ytterligare råd som kan vara av känlig natur. Det finns naruligtvis de som helt enkelt tröttnat på Sverige och vill ha råd hur man gör i ett angränsande land som Lettland .Flysverigenu är en väckarklocka till den som regerar landet att se till att ändra otidsenliga lagar och där försöker jag med begränsade resurser bistå. Ta fasta i mina kritiska inlägg till er och jag gratulerar er om ni tar till er mina med fleras råd.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av företag och ekonomistyrning
SIA Arenander(lettiskt AB)

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat