Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföring av Städ firma

Inlägg 1 av 20

2006-03-22, kl 23:15

username

Nick
Gt

Inlägg: 3

Marknadsföring av Städ firma

Någon som kan ge gratis råd?

Om någon har eller har drivit ett städ företag vill tala om hur de har närmat sig blivande kunder, telefon, mail eller brev med ett städ erbudande och hur har ni vetat vem ni ska kontakta?

Jag är nyfiken på hur ni har jobbat eller jobbar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 20

2006-03-23, kl 01:20

mgcreative

mgcreative

Inlägg: 69

rentofint.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 20

2006-03-23, kl 10:35

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

I regel handlar det om att träffa rätt, prata prata och prata. Samt att göra ett bra jobb vilket kunden förmedlar mellan sina kontakter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 20

2006-03-24, kl 00:27

username

Nick
Gt

Inlägg: 3

Det förstår jag, hur brukar städfirmor närma sig andra företag? vad är det bästa sättet? mail, fax, telefon, gå dit personligen ??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 20

2006-03-28, kl 12:29

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Personliga möten är alltid bra. Är du en duktig telefon"försäljare" är detta annars att rekommendera då det spar dig tid. Mycket tid. Om du faxar först behöver du ändå ringa och följa upp ditt fax. Även samma sak om du gör ett utskick. Genom att ringa först kan du få reda på vilka som kan tänkas vara intresserad av dina tjänster och de kan då be dig skicka över ett prospekt antingen per brev eller fax. På detta sätt spar du en himla massa i trycksaksframställan och porto då du endast sänder något till de som är intresserade. Och självklart att hör du inget från kund efter att du sänt prospektet så kan du alltid ringa och följa upp ditt utskick utan att skämmas. Kom ihåg följande: "Salesmanship begins when the customer says no"

Mvh
Mojo
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 20

2006-03-28, kl 14:19

username

Elina
Berzina

Inlägg: 6

Det viktigaste är att ha en bra och prisvärd produkt.
www.renthosdig.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 20

2006-03-28, kl 20:41

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Självklart är en bra och prisvärd produkt av yttersta betydelse. Men i detta sammanhang var det hur man närmade sig nya kunder.
Inte för att du skriver det "justmeelina" men som jag ser det finns det allt för många företag idag som säljer sina tjänster för samma pris som en timanställd på ett bolag får. På det kan en verksamhet aldrig bli lönsam. Det blir mycket jobb och förslitningsskador och i slutändan kan man bara erbjuda dåliga löner vid de tillfällen man ska anställa folk. Specifikt städjobb har stora förslitningsskador. Se till att priset är rimligt det ska trots allt täcka kostnader i verksamheten och att till slut få den lönsam. Det finns inget så enerverande för anlitande verksamheter än företag som dumpar priserna för sina konkurrenter och sedan kursar när de påbörjat sitt arbete. På det sätt sänker man tron på vad marknaden är värd. Ger sämre löner till redan dåligt betalda jobb.
Jag antar att jag inte har mer att tillägga i denna diskussion. Lycka till nu xclxcl.

Mvh
Mojo
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 20

2006-06-20, kl 15:05

username

Bjönr
Lsnre

Inlägg: 9

Instämmer med föregående. I dagsläget är du tvungen på att satsa pengar på PR samtidigt som du måste ta betalt. Det går inte i längden att göra ett bra jobb om man inte har pengar för det dagliga, resor, hyra, redskap o.s.v. Om du därenot syns så ringer man dig istället för den firman som inte har reklam ute.
Så ett litet tips på billig reklam. Finns du i Göteborg finns det nu ett nyupplagt forum på http://www.citygbg.se/hantverk/ där du är välkommen att presentera din firma.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 20

2015-11-14, kl 16:03

ReklamEliten

ReklamEliten

Inlägg: 26

Hej!

Personliga möten är det bästa sättet enligt mig. Detta eftersom du på plats kan komma fram till något.
Om man ringer via telefon, kan du istället uppfattas som en telefonförsäljare och det ger inte så bra effekt.

Mvh:
ReklamEliten
www.reklameliten.se

ReklamEliten - Snabb, Billig och Kvalitativ Reklam. Besök ReklamEliten på www.REKLAMELITEN.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 20

2016-01-15, kl 11:23

NetMarketing

NetMarketing

Inlägg: 1

Hej!

Jag sköter all marknadsföring åt Duo-Service.
Skriv ett mejl till mig så kan du få lite matnyttiga tips :)

[email protected]
www.netmarketing.se

Med vänlig hälsning,
Linus Thell - Marknadsföringskonsult

Konsult inom marknadsföring på internet
Sökmotoroptimering - Hemsida - Marknadsföring - Copywriting

http://www.netmarketing.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2