Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföring - säljsamtal

Inlägg 1 av 2

2010-12-19, kl 14:48

majkis84

majkis84

Inlägg: 1

Marknadsföring - säljsamtal

Hej alla.

Jag har precis startat mitt företag. Jag erbjuder kost och motionsrådgivning och ska precisera mig mot att sälja in mot företagen i omnejd. Att besöka dem och erbjuda att starta hälsogrupper och ha individuella samtal med personal angående deras hälsa/livsstil, för att hjälpa de som behöver det.

Jag är i steget att jag ska ringa upp företagen och be om att få komma på ett säljmöte.

Dock så skulle jag behöva tips och råd i vad jag ska ha med mig för material och hur jag ska lägga upp det för att fånga intresset hos kunden när jag väl fått mötet.

Någon som har lite bra att komma med?

MVH Michael Nilsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-01-20, kl 12:25

Marie Andervin

Marie Andervin

Inlägg: 10

Hej Michael, jag kan varmt rekommendera att investera en förmiddag med Annika Kupila, se denna länk http://professional.marknadsstudion.se/index.php/2011/01/effektiv-rekrytering-av-nya-kunder/. Hon samlar flera företagare varje måndag förmiddag och hjälper till med att lägga upp samtalet samt coacha rätt under säljsamtalen. Det bästa av allt, är att det kostar enbart 500 kr/gång (kl. 8.30 - 12.00). Är man dessutom abonnent till MarknadsStudion Professional, blir det billigare.Lycka till!

Marie Andervin, Marknadsstrateg hos Andervin Consulting
Ett konsultföretag inom strategisk kundutveckling, marknadsföring och affärsutveckling

Ta gärna del av portalen för smartare marknadsföring www.marknadsstudion.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat