Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföra ny tjänst?

Inlägg 1 av 7

2008-01-25, kl 23:10

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Marknadsföra ny tjänst?

Jag har tillsammans med en vän startat en ny tjänst (www.quickhelp.se). Kort handlar det om att medlemmar kan lägga in nya uppdrag/uppgifter de vill ha lösta och samtidigt erbjuda den ersättning de tycker är lämpligt. Därmed har andra medlemmar möjlighet att tjäna pengar genom att hjälpa till.
Vi har även utvecklat en egen betalningstjänst.

Det som är ett problem för oss nu är hur vi ska marknadsföra denna tjänst? Vi har försökt med att använda oss av Google Adwords samt bannerbyte-tjänster. Vad mer kan vi göra?

Hur har ni andra gjort?


Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2008-01-25, kl 23:20

username

Olle
Frimodig

Inlägg: 27

Har du gott om tid men mindre med pengar så kan jag rekomendera att diskutera på intressanta foum och att ha en länk i avataren till din sida.
Märkligt nog klickar folk på länken, gjorde det i testsyfte under några dagar och visade sig fungera sisådär, visa forum genererade mer, andra mindre.
Antar att folk blev intresserade av o veta mer om mig och klickade på länkar i stil med "my site" eller "i like this stuff".

För alla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2008-01-26, kl 01:46

username

Kent

Inlägg: 204

Det finns redan sådana tjänster på nätet. Dock inte så välkända än så det gäller att lägga på en rem om ni vill "köra om" dom.
Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2008-01-26, kl 21:51

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64



Kent Christensen:


Det finns redan sådana tjänster på nätet. Dock inte så välkända än så det gäller att lägga på en rem om ni vill "köra om" dom.
Lycka till!






Vilka fler finns det? Skulle vara intressant att veta vilka man har att konkurrera mot :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2008-01-26, kl 21:53

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64



Olle Frimodig:


Har du gott om tid men mindre med pengar så kan jag rekomendera att diskutera på intressanta foum och att ha en länk i avataren till din sida.
Märkligt nog klickar folk på länken, gjorde det i testsyfte under några dagar och visade sig fungera sisådär, visa forum genererade mer, andra mindre.
Antar att folk blev intresserade av o veta mer om mig och klickade på länkar i stil med "my site" eller "i like this stuff".






Jo, jag har lagt in adressen i min signatur i de forum jag brukar vara aktiv på. Fast det blir ju jobbigt i längen att vara för aktiv...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2008-01-26, kl 21:59

username

Olle
Frimodig

Inlägg: 27

Jobbigt ja, det har du alldeles rätt  i och speciellt roligt är det inte heller om inte det som diskuteras är intressant.
Men det är en framkomlig väg om man har tiden.
Skulle man anställa någon att göra det så vore det troligen inte värt pengarna.
Beror nog på vad man säljer och vilka forum man andvänder också.

För alla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2008-01-29, kl 20:42

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Ingen som har fler förslag? Det måste finnas fler som har brottats med detta? Hur har ni lyckats med er marknadsföring?

Tar tacksamt emot alla tips/förslag, även om det endast är småsaker eller jobbiga :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat