Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

KontoKredit.

Inlägg 1 av 1

2011-09-05, kl 12:12

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

KontoKredit.

Tja. Vi Har ett ganska nystartat AB inom musikbranchen. Annordnar i första hand konserter etc, Vi har lagt in 100.000kr i företaget vilka vi har investerat i saker och marknadsföring.
Grejjen är den att Företaget vi använder oss av till biljettförsäljning. ändrade sina kriterier för utbetalningar strax efter vi startat vilket inebär att dom gjort en utb till oss på ca:5000kr. (vilket vi fortfarande inte sett röken av) men det är en annan femma. Dock det dom ändrade var att istället för utb varje vecka så får alla nya kunder utb var 4e vecka. dvs att all försäljning vi gör fram till vår premiär inte betalas ut förens veckan efter premiären och vi då inte har pengarna förän 2v efter premiär. (en hel del gager/hotell etc som skall betalas här)
Kontaktade banken (swedbank) Om att koppla en kontokredit för att täcka upp ev kostnader där i någon vecka. då vi inte vill chansa på att kontantflödet i dörrn är så pass stort att det täcker allt, pratade med kontakten på banken i fredags. berättade hur det låg till och att vi ville ha en kontokredit på iaf 50,000 vilket brukar vara det minsta man kan ha.
Säger även till henne att om dom vill ha säkerhet så har vi gjort investeringar så vi har saker som nya kostar ca:190.000kr och i dagsläget utan problem är värda 70-80.000kr
Svaret jag fick idag när hon ringde gjorde mig jävligt förvånad.
Ta ett privatlån.....

Va.
sist jag hade företag fick jag mer eller mindre var gång säga attt jag inte vill ha någon kredit för dom tjatade på mig att jag skulle ha de.
Det företaget avvecklade jag så inga konkurser eller liknande i bagaget heller.

någon so mhar erfarenhet av kontokrediter etc för nya AB??

//E. Jörnbring

Svara Svara med citat