Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Kontakt med agent för eget koncept sökes!

Inlägg 1 av 4

2005-12-12, kl 13:50

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Kontakt med agent för eget koncept sökes!

Hej!
Jag undrar om det finns någon som behöver en humoristisk illustratör för profilering av egna produkter.

Jag har även ett eget koncept där jag arbetar med humorsitiskt coola bilder. Jag funderar på att vidareutveckla dessa för diverse trycksaker som vykort, t-shirt mm och är intresserad av att få kontakt med en agent för internationell försäljning.

Mina webbsidor är:
www.uddatorp.se
www.chillyhumor.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-12-12, kl 23:38

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Vilka härliga bilder. Akryl målningarna på chillyhumor.com är helt suveräna. Speciellt snögubben med det svarta klotet:).

Jag känner till ett företag som tillverkar glas, kepsar och diverse om du är intresserad. Du når mig enklast på [email protected].

Internationell försäljning kan fixas med hjälp av sökmarknadsföring. Jag har kontakt med ett företag som jag själv använder till min egen webbsida www.heliplay.se just nu. De är prisvänliga och har en trevlig kundservice. Hör gärna av dig om du är intresserad.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-12-13, kl 08:16

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Hej Mathias!

Tack för dina varma ord om "Slavhoppare" och ditt svar.

Producentföretagen är egentligen inte den svåra biten att finna.

Sökmarknadsföring låter som sökmotorerna på nätet och kanske inte riktigt vad jag är ute efter.

Jag har ett eget koncept där jag själv producerar i dagsläget och äger all upphovsrätt på samtliga verk. Det ger mig stor fördel och enorm möjlighet att producera vad jag vill med förutsättning att det finns en lönsamhet i det. Jag har en egenproducerad webbsida som ännu inte är skapt som en webbutik med direkthandel men som lätt kan byggas om för detta. Den finns också med på de i regel vanligaste sökmotorerna.
Konceptet jag arbetar med är humor och som du själv skrev "härliga" och "suveräna". Figurerna är neutrala i sin form och ger stora möjligheter att vidareutveckla för olika sammanhang och produkter men även i sin form som konstverk. Att bilderna dessutom bygger på ordassociationer ger större möjlighet att appilera på olika grupper av människor.

Svensk marknad är dock för liten för detta. Jag har vart i kontakt med Västsvenska Handelskammaren för att få kontakt med svensk-amerikanska handelskammaren samt svensk-tyska handelskammaren. I huvudsak är jag ute efter intresserade agenter som ser möjligheter med det jag producerar och visar på ett aktivt intresse för ett samarbete på internationell nivå. I sverige har vi en helt annan typ av försäljnings- och köpmentalitet och i slutändan importerar vi mer än vi exporterar. Jag är själv en usel säljare men har stor kunskap om att leverera bra saker. Vilket är vanligt i den kreativa branschen. Med över 15 år bakom mig som aktiv illustratör mot reklam och tidningsbranschen lär man se sina begränsningar. Det är trots allt det man är bra på som man ska arbeta med som huvuduppgift. Det är detta jag jobbar med.

Jag var inne på din webbsida www.heliplay.se och tittade lite snabbt. Först förstod jag inte vad det var. Men nu tror jag att jag har en aning. Har dock inte loggat in mig på den sidan då det inte är det första jag gör när jag besöker en webbsida. Jag antar att du jobbar inom spelbranschen vilket även jag har gjort. En direkt sak som slår mig när jag tittar på introduktionssidan är; Logotypen HP stämmer inte överens med de snirkliga typsnitt du användt nedanför. Det är alltid bra att få typsnitt lättlästa. När jag säger HP tänker jag på Hewlett Packard. Förkorta inte HeliPlay utan använd det i sin fulla form så fastnar det lättare i minnet. Arbeta lite mer med den grafiska biten på förstasidan. Den måste vara en intresseväckare som ska leda till inloggning. Korta ner informationstexten på förstasidan. Det finns en hel del ointressant information där som du kan ha någon annan stans på sidan. Fånga det som är viktigt ex - Vinn 100kr varje måndag osv osv.

Tack för tiden du tog att svara mig.

Med vänliga hälsningar

Mojo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-12-13, kl 20:30

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

olsson_mathias - jag kikade lite på heliplay.se och insåg rätt snabbt att du verkligen skulle behöva göra någonting åt logotypen!
Den förstör ju hela intrycket och ser, rent utsagt, fördjävlig ut.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat