Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Konkurans är bra......

Inlägg 1 av 7

2007-12-13, kl 16:44

Andren

Andren

Inlägg: 140

Konkurans är bra......

Så länge det inte drabbar dig/mig?? FEL
Konkurans är bra för utvecklingen om den görs på samma villkor
Konkurans gör dig att bli bättre o utvecklas
Utnyttja Konkurrensen istället till din fördel o visa varför just du och ditt företag är bättre
Hur många här utnyttjar inte själv konkurrensen ??

Jag kommer ihåg när SAS näst intill hade monopol på flyg o dessutom svindyrt.
Ställ dig själv frågan:
Vem flyger du med ex till london idag, Easyjet för 500 Kr eller väljer du SAS för 5000 Kr

Är Easyjet lika bra som SAS ? min egen erfarenhet säger absolut inte, Men dom var billigare! Kom jag fram? Svar:JA
Min fråga blir då varför kan easyjet flyga för 500KR? och inte SAS

folk blir smartare! inte dummare med tiden, easyjet var smarta och körde nästan över SAS intill dom insåg att gnälla, håna mm inte fungerade. kanske lite sent dom insåg att tiderna ändras

Skulle vilja ha debatt på detta ämne

MVH
Lars

Ps är vi alla lite egotrippade i vårt tänkande? Ds




Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2007-12-13, kl 16:59

Andren

Andren

Inlägg: 140

blir tokig på denna textmaskin!!!!!!!!!!!!!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2007-12-13, kl 17:01

and

and

Inlägg: 155

Easyjet är väl ett utav dessa utlandsregistrerade firmor med så lite service och personal som möjligt? Personligen tycker jag inte om SAS alls. Men konkurransen var det. Jag säger som så att utan konkurrenter presterar man inte tillräckligt. Jag menar det att apoteket har omänskliga priser för nödvändiga grejer och servicen är inte heller bra. Hade andra fått sälja huvudvärkstabletter o.s.v. skulle servicen förmodligen förbättras, då de måste "vinna" kunderna. Konkurretenter är inte hinder som står ivägen för dig, de är en sporre som motiverar dig att arbeta hårdare och ge dina kunder mer. Det är inte alltid de billigaste som får flest kunder, utan det är de som har bäst helhet. Så om SAS skärper sig får de kanske fler kunder som numera flyger med Easyjet.

M.V.H
Richard Andréasson

P.S Lars, visst är vi egotrippade. D.S

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2007-12-13, kl 17:10

Andren

Andren

Inlägg: 140

Richard,

"Easyjet är väl ett utav dessa utlandsregistrerade firmor med så lite service och personal som möjligt?"

Mitt i prick, det är detta folk vill ha o betala för,  tills dom får något problem o inser dom inte kan ställa krav på kvaliten

Mvh
Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2007-12-13, kl 17:26

and

and

Inlägg: 155

Jo. De går väl förmodligen i konkurs snart precis som det där andra bolaget gjorde härom året. Minns inte vad de hette. Och då står man där utomlands, inget plan hem och ingen som ersätter dina utlägg.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2007-12-13, kl 17:49

Andren

Andren

Inlägg: 140

"Jo. De går väl förmodligen i konkurs"

Tror jag inte ;-)

Bara att inse följande: gemene man tänker först Kronor och ören och klagar sen på kvaliteten och detta gäller i stort sett alla levande individer

Så hur tacklar man detta när konkurrensen flåsar en  i nacken med alla nya smarta idéer ?

Säger som SAS: Ja men vi har bättre kvalité? Hmmm

Mvh
Lars




easyJet plc
Preliminary results for the 12 months to 30 September 2007
20 November 2007
RECORD PRE-TAX PROFIT UP 56% TO £202 MILLION
• Record pre-tax profit of £201.9m, including a £10.6m one-off benefit of reinstating easyJet’s investment in The Airline Group
• Underlying* profit before tax increased 48% to £191.3m and underlying* earnings per share increased 50% to 34.8p
• Passenger numbers up 13% to 37.2m with consistently high load factors averaging 84%
• Total revenue increased 11% to £1,797.2m
• Ancillary revenue increased by 30% to £171.2m, a 47p increase per seat

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2007-12-13, kl 17:53

Andren

Andren

Inlägg: 140

Easyjets kvalite är urkass och alla vet detta

och ändå: RECORD PRE-TAX PROFIT UP 56% TO £202 MILLION

Passenger numbers up 13% to 37.2m with consistently high load factors averaging 84%

Inläggets betyg
Svara Svara med citat