Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Export & Import

köpa från Kina

Inlägg 1 av 14

2013-02-12, kl 14:21

Maddedif

Maddedif

Inlägg: 8

köpa från Kina

Inom kort har jag och min familj tänkt starta upp en e-handel där vi tänkt att sälja mycket inom kläder, skor, väskor, plånböcker, underkläder, skor, badkläder osv. Men min fråga är om någon vet någon bra hemsida man kan köpa in ifrån. Vill ju inte köpa kopior av saker utan skor tex som är tillverkade av just Kina och inga kopior likaså i allt som gäller kläder osv. Har sökt i flera veckor efter hemsidor och det finns mycket "wholesale" men oftast bara kopior.

Har ni några tips?

samt har ni några tips på tillverkare där de kan tillverka ens ideer?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 14

2013-02-23, kl 02:44

Cornelianilsson

Cornelianilsson

Inlägg: 9

Aliexress.com där har du väldigt mycket kläder och accessoarer. Jag vet ej om märkena är äkta, jag vet inte hur man tar reda på det, skulle också behöva veta detta då jag ska öppna e-handel snart.

"And always, always believe in yourself. Because if you don't, the who will?"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 14

2013-02-25, kl 11:04

jonastomten

jonastomten

Inlägg: 1

Att rekommendera är att skaffa Fed-ex express konto och sedan ta kontakt med leverantörer via till ex made-in-china.com eller alibaba.com. På Alibaba kan man även hitta leverantörer i Indien. Om man är nogrann här så går det att hitta leverantörer av det mesta. Se sedan till att bara arbeta med leverantörer som skickar samples och helst har en "audit report" publicerad. Är en bra kvalitetssäkring. Gratis samples brukar inte vara några problem bland de seriösa så länge man står för frakten (Om du lämnar ditt fedex-express nr så kan de skicka på det och fakturan går till dig automatiskt).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 14

2013-03-04, kl 15:52

Gardyloo

Gardyloo

Inlägg: 2

Ta en titt på http://www.esources.co.uk de har ca 800.000 verifierade tillverkare och leverantörer från hela världen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 14

2013-03-12, kl 13:00

JonBlund

JonBlund

Inlägg: 3

Det er vanskelig å si at det finnes bra hjemmesider som alibaba etc, men det finnes mange bra og også dårlige klesleverandører. Ønsker du en fabrikk som produserer klær som du har designet, eller bare wholesale?

Esources er bra, og salehoo.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 14

2013-04-03, kl 14:34

JonBlund

JonBlund

Inlägg: 3

For de som er redd for Alibaba scams, saa jobber vi med en site som heter Tradesparency.com, hvor man kan rate og rangere suppliers. Den er fin for de som er nybegynnere i dette. Ta en titt paa http://www.tradesparency.com/reviews/apparel/ hvis du trenger clothing manufacturers.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 14

2013-04-05, kl 19:33

limetree

limetree

Inlägg: 12

Hej Madeleine,
Som sagt så funkar Alibaba, bara du ser till att de är legitima. Det syns på leverantörens sida.

Att sälja vissa äkta kläder kräver licens så kolla upp det. Lite beroende på hur ni vill profilera er men ni kan även åka på modemässor i Paris och Milano för att spana in olika nya märken som ni kan sälja.

Ett annat alternativ är tillverka nya plagg i Turkiet där det fortfarande är bra kvalitet.

Att tillverka egna i Kina är inte heller något problem. Då kan ni exempelvis säga vad ni vill ha för plagg och trycka er egen logga. Kvaliteten bestämmer ni själva.

Ta kontakt med någon agent som tex mmcis.se, de kan hjälpa dig. Ta bara reda på så mycket som möjligt om det ni vill ha först innan ni kontaktar agenter. Det tjänar ni på.

Behöver ni hjälp med logga, marknadsföring och webbshop så hjälper jag gärna till.

Andreas H. Lind
***************************
LimeTree Production
Makes You Visible with Style
------- since 1998 --------
****************************
www.limetree.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 14

2013-06-10, kl 10:13

fredrikgronkvist

fredrikgronkvist

Inlägg: 18

Vid import av mindre volymer bör man undvika Alibaba då det främst är fabriker och handelshus med ganska stora kvantitetskrav som finns där. Som ovanstående säger är det också helt upp till en själv att bestämma vilken kvalitet leverantören skall tillverka. Det svåra är dock att veta vad som definerar "bra kvalitet" om man saknar tidigare erfarenhet av en viss produkt.

Aliexpress är ett alternativ, och dom har städat upp ganska och rensat ut en hel del leverantörer av oäkta produkter. Jag föreslår att ni läser följande artikel som skrivits av oss;

http://scandinasian.se/importguiden/aliexpress

Fredrik Grönkvist, ScandinAsian.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 14

2013-06-10, kl 12:56

Awesome

Awesome

Inlägg: 10

Jag beställer väldigt mycket från Aliexpress.com och det har funkat jättebra för mig. Jag kan se en tendens av kvinnliga kläder som inte når samma kvalité som mäns. Ex är klänningar som levereras med lösdelar som man får knappa på själv. Jag vill understryka att det är sällsynt. Fråga säljaren innan du beställer.

Jag vill också punktera ut att jag inte har beställt elektronik eller andra objekt än kläder från Aliexpress.

Tips:
1. Beställer du enskilda paket via China Post Air Mail minskar risken att det fastnar i tullen.

2. Var NOGGRANN med måtten då det oftast står kinesiska mått (m är ex s väldigt ofta). Det förekommer också att det står amerikanska mått. Min poäng är att måtten brukar stå i olika format som cm så du bör kolla i förväg.

3. Var påläst om Alis regler. Aliexpress är en mellanhandel och säljaren får inte sina pengar förrän du tagit emot varan, är nöjd m fl. Du kan läsa mer här: http://www.aliexpress.com/buyerprotection/index.html

4. Om du hittar ett plagg/objekt från en säljare sök då på hemsidan via liknande söktermer så hittar du oftast billigare varianter. Dessutom kan du göra bildsök via länkadress hos Google (http://www.google.se/imghp?hl=sv&tab=wi)

5. Spåra paketen via www.17track.net.

6. Dem är måna om relationer så utnyttja det. Beställ testprodukter och förhandla fram billigare priser till en början.

Simon Saverud
Webbdesigner

E-post: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 14

2013-06-17, kl 17:25

maxrap

maxrap

Inlägg: 1

Hur gör man med bokföring när det gäller sånt här? Man får ju alltid bara ett paket med innehållet, behöver man inget kvitto eller något?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2