Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Klädesfabriker

Inlägg 1 av 2

2018-02-06, kl 09:13

isackarlssons

isackarlssons

Inlägg: 1

Klädesfabriker

Hej,

Jag och en kompis ska starta ett företag som ska sälja T-shirts, hoodies, sneakers och badbyxor. Men vi har inte så bra koll på vart ifrån vi kan köpa och skapa kläder inte heller vilka materialer som är optimala för att använda när man tänker på kvalité. Vi vill ju självklart ha ett okej pris på varorna. Är et någon som är kunnig inom sådant som kan hjälpa oss lite med vilka material vi kan använda samt från vilka ställen som är bra att handla ifrån.

Med vänlig hälsning
Isac Karlsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2018-02-06, kl 10:48

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Tjena Isac,

PeterK här inne driver fabriker och dylikt just inom den industrin, han kan nog hjälpa er.

Däremot vill jag påpeka att den marknaden ni vill ge er in på är otroligt mättad så jag hoppas ni har det i åtanke, finns ett otroligt utbud av alla sorter från billigt till dyrt, designa ditt eget osv. så ni får nog ta och vara väldigt unika och ha tänkt noggrant igenom er affärsplan för att lyckas inom den marknaden.

Ett tips är i sånt fall att nischa er rejält och inte bara "sälja T-shirts till vem som helst".

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat