Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investering hus

Inlägg 1 av 2

2017-11-13, kl 02:36

Totaltaket

Totaltaket

Inlägg: 1

Investering hus

Hej, håller på att totalrenovera ett hus. Den Omfattande renoveringen kostade mer än vad budgeten var räknad till. Köpte huset för en billig peng då planen är att renovera och sälja huset så fort det är klart. Har bytat taket, dragit nya rör/stammar, ny komplett el, nya innerväggar & innertak som är gipsade samt är allt bredspacklat och målat, 2st helkaklade badrum & 1st helkaklad tvättstuga med kvalitetsdokument, nytt kök med nya vitvaror , ny slipade golv och nya golv, anslutit till kommunalt vatten m.m..

Har inga lån / skulder på huset.

Har fortfarande lite jobb kvar att ordna och hela insidan inv utav huset blir klart till mitten utav december.
Då fasaden på huset behövs läggas innan man säljer så kostar det 180.000 inkl material,ställning,arbetare.
Vilket jag saknar och behöver hjälp med. Banken är tyvärr inget alternativt då jag har missat att betala en räkning som är betald, då jag hade flyttat. Så fick jag en anmärkning. Har inga skulder utan enbart anmärkning. Därav blir jag inte beviljad lånet.

Det som behövs är en investering på 180.000 då det blir aktuellt med fasadbytet i Januari 2018. Har en bankvärdering från Swedbank utifrån att fasaden är grundmålad så är det värderat till 1.300 000kr. Så fort fasaden är klar så läggs huset ut. Återbetalning till investeraren är 230.000. Alltså så tjänar du 50.000kr på bara 1-3 månader. Givetvis får du en del utav lagfarten som säkerhet.
Kontakta mig gärna via email för mer info [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2017-12-27, kl 10:19

brainstorm

brainstorm

Inlägg: 13

Hej! Vart i landet ligger det här huset? Har du bilder på det? maila med dom isånafall [email protected]

Mvh Henke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat