Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Inredningsbutik via internet

Inlägg 1 av 2

2007-03-07, kl 11:34

username

Evelina
Östberg

Inlägg: 1

Inredningsbutik via internet

Hej!
Jag funderar på att sätta igång en webbutik där jag säljer inredning, likväl småplotter som riktiga designgrejer. Hur ska jag börja? Var hittar jag startgropen? Ska jag bygga upp ett lager på en gång, eller allt eftersom? Vilka kostnader finns?

Jag har arbete just nu och tänker börja lite vid sidan av. Någon som har tips och råd om HUR jag sätter igång?

Tacksam för svar, hörrni!
/Evelina

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-03-10, kl 22:42

Henric

Henric

Inlägg: 26

Det är viktigt att du möter dina första kunder väldigt bra, man kan likna detta med att vattna en nyplanterad växt lite mer än vanligt i början.

Om jag vore dig skulle jag titta på marknaden och se vad som är populärt i hemmet av det du säljer. Kanske då har extra sådana produkter på lager för snabbare leverans. Dessa mer speciella produkterna som är mer designobjekt kanske skulle vara beställningsvara.

Dock får du inte glömma hur mycket kapital du låser med ditt lager. Hellre ha ett lager med 100 varor för 10 000 kr än bara 10 varor för 10 000 kr (glöm inte efterfrågan).

Vill du har fler tips är det bara att höra av dig.
MVH
Henric Andreasson
070-30 22 561

Inläggets betyg
Svara Svara med citat